ضرورت توجه به نیازسنجی هیئت‌های مذهبی و شیوه‌های اثرگذاری جهاد تبیین
کد خبر: 4097370
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
در اولین مجمع خیرین بنیاد دعبل خراعی مطرح شد

ضرورت توجه به نیازسنجی هیئت‌های مذهبی و شیوه‌های اثرگذاری جهاد تبیین

ایجاد منابع پایدار معیشتی برای جامعه هدف، شناسایی دقیق نیاز هیئت‌های مذهبی، شیوه تعامل با خیرین و توجه به شیوه‌های جهاد تبیین، از جمله مهم‌ترین مواردی بود که در اولین جلسه مجمع خیرین بنیاد دعبل خزاعی استان خراسان‌جنوبی‌ مطرح شد.

دیدار عاون امور استان‌های بنیاد دعبل خزاعی با مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام میثم یعقوب‌پور، معاون امور استان‌های بنیاد دعبل خزاعی، امروز، 15 آبان‌ماه در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی و در اولین جلسه مجمع خیرین بنیاد دعبل خزاعی در استان اظهار کرد: کار خیر تنها اعطای یک بسته معیشتی نیست  و گاه نذر ما فرهنگی است که می‌تواند تأثیرات فراوانی بگذارد.

وی با بیان اینکه مجمع خیرین بنیاد دعبل خزاعی تنها به کمک‌های مقطعی نگاه نمی‌کند، افزود: در مسیر فعالیت خود به کسانی که عمری را در جلسات اهل بیت(ع) خدمت کرده و امروز در سختی‌های روزگار گرفتار شده‌اند، کمک خواهیم کرد.

پاسخگویی به شبهات؛ بخشی از بدنه جهاد تبیین 

معاون امور استان‌های بنیاد دعبل خزاعی با اشاره به اینکه دستگاه اباعبدالله(ع) دستگاه دستگیری از نیازمندان است، گفت: گاه پیرغلامانی داریم که در دوران زندگی خود اهل کار خیر و کمک بوده‌اند، اما امروز درگیر پیچ و خم زندگی شده‌اند.

وی با بیان اینکه این پیرغلامان گاه به‌واسطه نورانیت و تجربه و درس گرفتن از محضر امام حسین(ع) نکات آموزنده‌ای دارند که می‌تواند بسیاری از سم‌پاشی‌های دشمن را خنثی کند، تصریح کرد: در سفر به استان‌ها در راستای جهاد تبیین باید به شبهات نیز پاسخ دهیم که این پاسخ دادن بخشی از جهاد تبیین است.

معاون امور استان‌های بنیاد دعبل خزاعی با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم به جامعه هدف خود کمکی داشته باشیم این کمک باید همراه با حفظ عزت و کرامت آنان صورت گیرد. به‌راستی چه بسیار افرادی می‌شناسیم که بدون کوچک‌ترین چشم‌داشتی در جلسات سیدالشهدا(ع) خدمت کرده‌اند و امروز نیز علی‌رغم سختی‌ها و مشکلات معیشتی با عزت زندگی می‌کنند.

ظرافت‌های امور خیریه 

قاسم همت‌پور، معاون امور توانمندسازی بنیاد دعبل خُزاعی نیز در این جلسه اظهار کرد: مجمع خیرین بنیاد دعبل برای توانمندسازی و تأمین نیاز اقشار نیازمند جامعه هدف تشکیل شده است؛ کار خیر از یک مسئولیت اجتماعی سرچشمه می‌گیرد.

معاون امور توانمندسازی بنیاد دعبل خُزاعی با بیان اینکه جذب خیر برای رفع نیاز اقشار محروم باید همراه با ظرافت‌هایی باشد که زمینه دل‌زدگی خیر را به‌وجود نیاورد، افزود: باید سرمایه افراد خیّر و نیاز افراد محروم را با هم تطبیق دهیم.

وی با بیان اینکه نسخه‌ ارائه شده در تهران نمی‌تواند برای همه استان‌ها قابل اجرا باشد، اظهار کرد: باید نیاز جامعه هدف را به‌خوبی شناسایی کرده و از طریق ایجاد مسئولیت اجتماعی در بین خیرین این نیازها را رفع کنیم. باید منابع پایدار معیشتی چون شغل برای جامعه هدف ایجاد کنیم، باید در زمینه چگونگی کمک به هیئت‌های مذهبی نیز فرهنگ‌سازی داشته باشیم. به‌عنوان مثال خیر ما باید بداند که نیاز محافل مذهبی ما فقط شام و قند و چای هیئت نیست بلکه نیاز به یک سیستم صوت مناسب و یا فرش و موکت مناسب دارد.

اولین جلسه مجمع خیرین بنیاد دعبل خزاعی در خراسان‌جنوبی

اهدافی متعالی برای مجمع خیرین و حامیان

سیدمحمد حسینی، نماینده بنیاد دعبل خزاعی در خراسان‌جنوبی نیز گفت: در راستای اجرای برنامه‌های حمایتی از مداحان، ستایشگران اهل‌ بیت(ع)، هیئت‌های مذهبی و فعالان فرهنگی مذهبی، مجمع خیرین و حامیان دفتر نمایندگی بنیاد دعبل خزاعی در استان در اداره‌کل تبلیغات اسلامی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: در مرحله اول، شورای خدمات بنیاد دعبل خزاعی استان تشکیل و سپس مجمع خیرین و حامیان دفتر نمایندگی بنیاد دعبل خزاعی در استان از آقایان و بانوان خیر، کار خود را آغاز و در مراحل بعدی، از ظرفیت سایر خیرین نیک‌اندیش برای حمایت از جامعه هدف، استفاده خواهد شد.

حسینی یادآور شد: برگزاری جلسات ماهانه، برنامه‌ریزی برای تأمین مالی برنامه‌ها و مأموریت‌های ابلاغی و مصوب بنیاد دعبل خزاعی، برنامه‌های داخلی شورای خدمات استان با هدف حمایت از جامعه هدف، از اهداف تشکیل مجمع خیرین و حامیان نمایندگی بنیاد دعبل خزاعی در استان است.

نماینده بنیاد دعبل خزاعی در خراسان‌جنوبی گفت: ظرفیت حضور خیرین نیک‌اندیش با هر توان مالی و غیرمالی و در هر حوزه‌ای، برای عضویت در مجمع خیرین و حامیان نمایندگی بنیاد دعبل خزاعی استان فراهم است؛ لذا به همین منظور از طرف مدیرعامل بنیاد دعبل خزاعی، برای تمامی خیرین عضو مجمع استان، کارت شناسایی ویژه حامیان بیرجند صادر می‌شود.

حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه بیان کرد: امیدواریم با همفکری بتوانیم خدمت مطلوبی را به جامعه هدف که آبرومند در پیش خدا هستند، داشته باشیم. ریشه بسیاری از مشکلات از بی‌معرفتی سرچشمه می‌گیرد که اغتشاشات و آشوب‌های اخیر در کشور نیز از همین بی‌معرفتی نسبت به مسائل و ضعف در ایمان است.

انتهای پیام
captcha