فعالیت مؤسسه بصیر گویای نور نیازمند همراهی خیرین است
کد خبر: 4097824
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹

فعالیت مؤسسه بصیر گویای نور نیازمند همراهی خیرین است

مؤسسه بصیر گویای نور تهران با وجود بیش از هفت سال فعالیت، پس از فراز و فرودهای ایام کرونا، اینک به صورت نیمه تعطیل درآمده است و فعالیت آنچنانی ندارد و نیازمند حمایت نهادهای قرآنی و نگاه خیران است.

حمایتمحمد مقصودی، مدیر مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی بصیر گویای نور تهران در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به فعالیت‌های مؤسسه در ایام اخیر، گفت: متأسفانه مؤسسه بصیر نیز به مانند تعداد کثیری از مؤسسات قرآنی که به دلیل شرایط کرونایی و فقدان حمایت‌های لازم به صورت نیمه فعال هستند، نیمه تعطیل است.

وی با اشاره به اینکه البته پیش از آن مؤسسه فعالیت‌های خوبی در زمینه آموزش عمومی قرآن داشته است، افزود: مؤسسه پس از اخذ مجوز از معاونت قرآن و عترت ارشاد در سال 1394، فعالیت خود را در زمینه برگزاری دوره‌های آموزش عمومی چون روخوانی و روانخوانی، قرائت تحقیق و ترتیل، آموزش نغمات، ترجمه و مفاهیم، شرح و تفسیر صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه و آموزش احکام عمومی ویژه نوجوانان، جوانان و بانوان و سایر فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی آغاز کرد و تا حدودی نیز به اهدافی که ترسیم کرده بودیم، نزدیک شدیم.

وی در ادامه بیان کرد: اما پس از آن به دلیل شرایط کرونایی که به بستر آموزش‌ها تحمیل شد و عدم استقبال‌های لازم از دوره‌های قرآنی و همچنین به دلایل شخصی، مؤسسه در حال حاضر نیمه تعطیل است.

مقصودی با اشاره به ضرورت حمایت‌های لازم دستگاه‌های متولی از مؤسسات قرآنی و گلایه از عدم همراهی‌هایی که از نهادهای قرآنی انتظار می‌رود، اظهار کرد: امیدوارم با توجه بیش از پیش دستگاه‌ها و از سوی دیگر نگاه ویژه خیرین به بخش مردمی، شاهد پویایی و تقویت مؤسسات قرآنی باشیم.

وی بیان کرد: مؤسسات با دل و به معنای واقعی پای کار آمده‌اند اما مسئولان با بی توجهی‌های لازم زمینه دلسردی آن‌ها را فراهم نکنند.

یادآور می‌شود، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بصیر گویای نور در خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، کوچه عنصری، پلاک 26 قرار دارد.

انتهای پیام
captcha