ارشاد کمک بلاعوض برای ارتقای تجهیزات مؤسسات قرآنی در نظر گیرد
کد خبر: 4098103
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
مدیر مؤسسه بشرای وحی آسمان:

ارشاد کمک بلاعوض برای ارتقای تجهیزات مؤسسات قرآنی در نظر گیرد

زهرا یوسفی با اشاره به اینکه مؤسسات قرآنی نیازمند همراهی و حمایت مسئولان هستند، بیان کرد: اگر معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتواند تسهیلاتی را به صورت بلاعوض یا در قالب وام‌های قرض‌الحسنه با بهره‌ پایین، ویژه تجهیزات و نوسازی وسایل و ابزار آموزشی مؤسسات قرآنی در نظر گیرد، کمک خوبی به بخش مردمی می‌شود.

کمک بلاعوضزهرا یوسفی، مدیر مؤسسه بشرای وحی آسمان تهران در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به دوره‌های نیمه دوم سال مؤسسه افزود: آموزش روخوانی، روان‌خوانی(فصیح‌خوانی)، حفظ ترتیبی قرآن ویژه بزرگسالان، حفظ جزء سی‌ام قرآن ویژه دختران و پسران 7 تا 12 سال از جمله دوره‌های مؤسسه است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های مشاوره خانواده و پیش از ازدواج، پاسخ به احکام دینی و شبهات در کنار دوره‌های قرآنی ادامه داد: همچنین مؤسسه فعالیت‌های پژوهشی و تولیداتی دارد که از جمله آن کتاب‌ تفاوت روح و نفس در آیات، عوالم پنج‌گانه انسان در آیات و روایات (ذر، ناسوت، ملکوت، جبروت، قیامت) و کتاب الکترونیکی «افسردگی و اضطراب و راه‌های درمان آن‌ها» است.

یوسفی درباره استقبال متقاضیان دوره‌های قرآنی اضافه کرد: متأسفانه از دوره‌های قرآنی آن طور که باید و شاید استقبال نمی‌شود. این امر به ویژه پس از کرونا بیشتر شد هر چند مؤسسه ما فعالیت‌هایش را کماکان در کنار دوره‌ حضوری به صورت مجازی نیز دارد، اما به دلیل عدم استقبال ناکافی، توان پرداخت، بسیاری از هزینه‌های جانبی و حق‌الزحمه مربیان را نداریم.

وی با اشاره به اینکه مؤسسات قرآنی نیازمند همراهی و حمایت مسئولان قرآنی هستند، بیان کرد: به طور مثال مؤسسه ما نیازمند تجهیزات آموزشی و رایانه است. اگر معاونت قرآن و عترت یا ارشاد بتواند تسهیلاتی را به صورت بلاعوض یا در قالب وام‌های قرض‌الحسنه با بهره‌ پایین ویژه تجهیزات و نوسازی وسایل و ابزار آموزشی مؤسسات قرآنی در نظر بگیرد، کمک مطلوبی به بخش مردمی کرده است، به طوری که مؤسسات را نیز به استمرار راه دلگرم‌تر می‌کنند.

یادآور می‌شود، مؤسسه بشرای وحی آسمان تهران دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1393 است. این مؤسسه در خيابان پيروزی، خيابان نبرد شمالی، كوچه عظيمی، پلاك 40 قرار دارد.

انتهای پیام
captcha