امنیت ایران برای توقف تحریم‌ها معامله نمی‌شود
کد خبر: 4098708
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴

امنیت ایران برای توقف تحریم‌ها معامله نمی‌شود

امام‌جمعه نرماشیر با بیان اینکه ایران در دوره جدید قصد موازنه قوا با آمریکا را دارد و بعید است امنیتش را برای توقف برخی تحریم‌ها معامله کند، گفت: نقش ایران در آینده و نظم جهانی بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام منصفی امام‌جمعه نرماشیر

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر منصفی، امام‌جمعه نرماشیر امروز، ۲۰ آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه نرماشیر ضمن توصیه به رعایت تقوا، به سخنی از امام علی(ع) و حکمت ۱۰ اشاره کرد و گفت: در معاشرت با مردم به گونه‌ای رفتار کنید که در مرگ شما گریه کنند و در زندگی‌ مشتاق شما باشند.

وی ادامه داد: دین همه را به مهربانی و عطوفت دعوت می‌کند. باید در غم و شادی مردم با آنها شریک باشیم. اهل انس و الفت با مردم باشیم زیرا هر کس با مردم الفت نگیرد و مردم با او مأنوس نباشند خیری در او نيست. باید به تبعیت از مولا علی(ع) به فقرا رسیدگی کنیم.

امام‌جمعه نرماشیر در خطبه دوم نماز به دیدار اخیر دانش‌آموزان با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب نسبت به نظم نوین جهانی و نقش ایران صحبت کردند و فرمودند نظم نوینی در جهان در حال شکل گیری است و نقش ایران در آینده و نظم جهانی بسیار مهم است.

وی با اشاره به نقش ایران در عرصه انرژی و همچنین پیشرفت‌های کشور در عرصه نظامی و فناوری، گفت: ایران برخلاف آمریکا از قدرت نظامی خود به صورت نامشروع استفاده نمی‌کند بلکه طبق سند دفاعی از پیشرفت نظامی در راستای استفاده از فناوری پیشرفته استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام منصفی ادامه داد: در حوزه گفتمانی، ایران گفتمان جدیدی را به عنوان گفتمان مقاومت مطرح کرد و آمریکایی‌ها معتقدند یکی از عوامل شکست نظام تک قطبی مقاومت و گفتمان آن است که باعث شده بسیاری در مقابل آمریکا باشند.

وی پیشرفت‌های موشکی ایران را دستاورد بزرگی دانست و افزود: این دستاوردهای بزرگ دشمنان را مضطرب کرده اما هدف ایران از موشک جنگ نیست بلکه آمریکا باید بداند در صورت نیاز قدرت در دست ایران قرار دارد. جمهوری اسلامی واقف گشته که شکست مذاکرات برجام حتمی است اما تهران با شلیک موشک سه مرحله‌ای قائم به طرف مقابل تفهیم کرد که در دوره پس از برجام حتی سخن از حمله نظامی به ایران نباید مطرح شود.

امام‌جمعه نرماشیر با بیان اینکه ایران در دوره جدید قصد موازنه قوا با آمریکا را دارد و بعید است امنیتش را برای توقف برخی تحریم‌ها معامله کند، گفت: اوکراین ادعا دارد که روسیه از پهپادهای ایرانی علیه آنها استفاده کرده است اما وقتی وزارت خارجه ایران و روسیه قرار است در لهستان با حضور نماینده اوکراین نسبت به بررسی مستندات جلسه بگیرند اوکراین شرکت نمی‌کند و آن به دلیل کارشکنی آمریکاست چون می‌دانند وقتی اوکراین با واقعیات میدانی و اطلاعات موثقی که ادعای غربی‌ها را رد می‌کند روبه‌رو شود شاید به ماهیت اقدامات و تنش‌زایی آمریکا پی ببرند.

حجت‌الاسلام منصفی در ادامه به روز ۲۴ آبان و روز کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: کتاب باید جزو سبد خانوار و سبک زندگی باشد و توصیه می‌کنم کتاب صعود چهل ساله را مطالعه کنید.

 

انتهای پیام
captcha