رونمایی از پوستر و سامانه جشنواره قرآنی دانشگاه پیام نور
کد خبر: 4099271
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵

رونمایی از پوستر و سامانه جشنواره قرآنی دانشگاه پیام نور

پوستر و سامانه ثبت نام بیست و ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور، با حضور مدیران فرهنگی این دانشگاه برگزار شد.

رونمایی از پوستر و سامانه جشنواره قرآنی دانشگاه پیام نور

به گزارش ایکنا، مراسم رونمایی از پوستر و سایت ثبت نام در بیست و ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور، بعدازظهر امروز، 22 آبان‌ماه با حضور مدیران فرهنگی دانشگاه پیام نور برگزار شد.

در بخشی از این مراسم محمدتقی امینی، معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور، گفت: مرحله کشوری بیست و ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت پیام نور اسفندماه سال جاری به میزبانی دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد. زمان ثبت‌نام برای حضور در این جشنواره از امروز 22 آبان‌ماه آغاز شده و تا پایان 30 آذرماه ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه به هفته قرآن و عترت در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور اشاره و اظهار کرد: این هفته، فرصت مناسبی برای تربیت و پرورش نسل متمسّک به قرآن کریم و مکتب حیات‌بخش اهل بیت (ع) است؛ این رویداد قرآنی که هرساله از 18 تا 24 آبان‌ماه در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور اجرا می‌شود، توانسته است در طول حیات خود حرکت‌های قرآنی تأثیرگذاری در سطح دانشگاه‌های کشور رقم بزند.

امینی اظهار کرد: هدف از نامگذاری این هفته، ترویج و نهادینه‌سازی باور و رفتار قرآنی در میان جامعه دانشگاهی کشور، شناسایی و جذب استعدادهای قرآنی، پرورش و شکوفا کردن آن‌ها، مشارکت استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها در فعالیت‌های قرآنی و ایجاد نشاط و امیدآفرینی قرآنی در فضای کلاسی و اداری دانشگاه است.

رونمایی از پوستر و سامانه جشنواره قرآنی دانشگاه پیام نور

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور در ادامه به نامگذاری ایام هفته قرآن و عترت و اعلام برنامه‌های پیشنهادی به مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور برای اجرا در این بازه زمانی اشاره و اظهار کرد: روز اول با عنوان «قرآن، انسان، زندگی» نامگذاری شده است و طی آن برگزاری شورای فرهنگی دانشگاه با موضوع فعالیت‌های قرآنی، غبارروبی و نوسازی قفسه‌های قرآن مساجد و نمازخانه‌های مراکز و واحدها، برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی با محوریت سبک زندگی قرآنی، برپایی کرسی‌های تلاوت و انس با قرآن در نمازخانه دانشگاه، برگزاری نشست، کارگاه، گفت‌وگوی دانشجویی پیرامون سبک زندگی قرآنی و برپایی میز مشاوره قرآنی به ویژه مشاوره طرح ملی حفظ قرآن دانشگاهیان را شاهد خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه روز دوم با عنوان «قرآن، دانشگاه، شهادت» نامگذاری شده است،‌ گفت: در این روز دیدار فعالان قرآنی اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان با خانواده معظم شهداء، حضور فعالان قرآنی دانشگاه‌ها در گلزارهای شهدای سراسر کشور، برگزاری برنامه شب خاطره با محوریت قرآن و عترت و رزمندگان انقلاب، برگزاری محفل قرائت دعای کمیل در نمازخانه و مسجد مراکز دانشگاه و تجلیل از جانبازان و ایثارگران قرآنی برنامه‌ریزی شده است.

امینی افزود: روز سوم با عنوان «قرآن، دانشگاه، انقلاب» در نظر گرفته شد و در این روز برگزاری اردوی نیم روزه فعالان قرآنی در پارک‌های علم و فناوری و مراکز علمی و صنعتی، تجلیل از حافظان، قاریان و نخبگان قرآنی و برنامه‌ریزی جهت حضور فعالان قرآنی در نماز جمعه و اجرای برنامه‌های قرآنی در نظر گرفته شده است.

رونمایی از پوستر و سامانه جشنواره قرآنی دانشگاه پیام نور

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور تصریح کرد: روز چهارم با عنوان «قرآن، دانشگاه، علم» نامگذاری شده و در این روز شاهد برگزاری تشکیل جلسات هم‌اندیشی استادان با محوریت معارف قرآن و عترت، تبیین نقش والای مرحوم علامه طباطبایی در نشر معارف قرآنی، دیدار فعالان قرآنی با رؤسای دانشگاه و پیگیری مطالبات و ارائه راهکار و برپایی مراسم ختم قرآن کریم با همکاری استادان، دانشجویان و کارکنان خواهیم بود.

وی بیان کرد: روز پنجم نیز با نام «قرآن، دانشگاه، بصیرت» نامگذاری شده که در این روز، برگزاری نشست فعالان قرآنی با هیئت رئیسه، پیگیری مطالبات و بررسی برنامه تجلیل از پژوهشگران و محققان دانشگاهی حوزه انقلاب و بصیرت انقلابی و اکران فیلم‌ها و مستندهای قرآنی جذاب در حوزه انقلاب و بصیرت انقلابی در نظر گرفته شده است.

امینی عنوان روز ششم هفته قرآن و دانشگاه را «قرآن، دانشگاه، جامعه» بیان کرد و گفت: در این روز برنامه تجلیل از گروه‌های جهادی و فعالان دانشجویی، استادی و کارمندی دانشگاه، برپایی همایش‌های همدلی و کمک به نیازمندان از سوی فعالان قرآنی، دیدار فعالان قرآنی از کتابخانه‌های عمومی و ترویج فرهنگ کتابخوانی قرآنی و ... اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور در پایان اظهار کرد: روز هفتم این هفته با عنوان «قرآن، دانشگاه، تمدن» نامگذاری شده و در آن به برنامه‌هایی همچون تبیین افق‌های تمدنی قرآن کریم در نمازهای جماعت، تبیین شاخص‌ها و ویژگی‌های دانشگاه تمدن‌ساز در مجامع استادی و دانشجویی، برگزاری ویژه برنامه‌های علمی و ترویجی در حوزه تمدن مهدوی و تجلیل از خادمان برنامه‌های سه‌شنبه‌های مهدوی و کانون‌های مهدویت، خواهیم پرداخت.

انتهای پیام
captcha