دانشگاه‌ها نقش خود را در توسعه تعریف کنند
کد خبر: 4099633
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱

دانشگاه‌ها نقش خود را در توسعه تعریف کنند

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: دانشگاه‌ها وظیفه دارند برای خود نقش تعریف کنند تا از این طریق بتوانند در توسعه و پیشرفت کشور نقش آفرینی کنند.

سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی امروز ۲۳ آبان ماه در جمع اساتید دانشگاه‌های استان اظهار کرد: دشمن با ایجاد اغتشاشات درصدد است که با پوشاندن نقاط قوت ایران، نقطه‌های ضعف را برجسته کند؛ لذا با تقویت کردن نقاط قوت باید با این حربه دشمن مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه همه افرادی که در ۴۰ سال گذشته قصد داشتند با فشار حداکثری مانع پیشرفت و توسعه این کشور شوند، شکست خورده‌اند، افزود: ‌همان‌ افرادی که روزی در دوران دفاع مقدس از در اختیار قراردادن سیم خاردار به ایران می‌شدند، امروز مانع از صدور تجهیزات نظامی پیشرفته ایران به دیگر کشورها می‌شوند.

جلیلی بیان کرد: باید علاوه بر گفتگوی چهره به چهره با جوانان، دنبال حل مشکلات کشور باشیم و هرچند منابع کمتر از نیاز ما است اما باید از دانشگاه‌ها برای ارتقا این منابع استفاده شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری در جامعه برای توسعه وجود دارد که دانشگاهیان باید با مطالبه حداکثری سهم خود برای توسعه کشور محقق کنند، ادامه داد: ردیف‌های اعتباری فراوانی وجود دارد که اگر به خوبی مدیریت شوند با وجود همه مشکلاتی که داریم، بسیاری از مسائل را حل خواهیم کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه برای هر استان به طور متوسط حدود هزار میلیارد تومان به کمیته امداد برای اشتغالزایی اختصاص یافته است، اظهار کرد: با وجود اینکه اولین تحریم‌ها در بخش‌های هسته‌ای و نظامی بود پیشرفت‌های بسیار خوبی در این عرصه‌ها کسب کرده‌ایم که نشانگر آن است که همه مشکلات وابسته به تحریم‌ها نیست.

جلیلی با بیان اینکه اگر این اعتبار به بهترین شکل توزیع شود و از دانشگاه‌ها نیز برای انجام این موضوع کمک گرفته شود، تأثیر بسیار زیادی در ایجاد اشتغال خواهد داشت، افزود: خلق پول از سال ۱۳۵۲ تاکنون همیشه در کشور وجود داشته است به گونه‌ای که این امر حدود ۶۰ هزار برابر بوده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: به منظور رشد هشت درصدی اقتصادی باید سهم دانشگاه‌ها در این خصوص مشخص شود و از طرفی ظرفیت بسیار خوبی در دانشگاه‌های خراسان جنوبی وجود دارد که باید برای توسعه و پیشرفت استان به خوبی از آنها استفاده شود.

وی با بیان اینکه امروز در بسیاری از عرصه‌ها در رتبه‌های ۱۰ یا ۲۰ دنیا قرار داریم، بیان کرد: با این حال سوال اینجاست که این موضوع چرا در سر سفره مردم ملموس نیست؟.

وی ادامه داد: باید از ابتدای زنجیره تولید تا انتها، موضوعات مختلف را به خوبی بررسی کرده و نقش خود را در این خصوص باید مشخص کنیم که در این راستا دانشگاه‌ها وظیفه دارند برای خود نقش تعریف کنند تا از این طریق بتوانند در توسعه و پیشرفت کشور نقش آفرینی کنند.

جلیلی ادامه داد: در سیاست خارجی فرصت‌ها از نقاط اشتراک شکل گرفته و از نقاط افتراق نیز تهدیدها شکل می‌گیرد؛ لذا با بهره‌گیری از فرصت‌ها باید توان خود را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه اگر فساد مانند موریانه در جامعه گسترش یابد، همه ابعاد آن را می‌پوشاند، بیان کرد: در پرونده فساد سه هزار میلیارد تومانی، همه این مبلغ پس گرفته و فرد مورد نظر نیز اعدام شد.

وی با بیان اینکه آمریکا در فضای تحریم یک بانک در فرانسه را به دلیل همکاری اقتصادی با ایران هشت میلیارد دلار جریمه کرده است، ,یادآور شد: دشمن با همه توان خود در صدد است با فشار حداکثری که اعلام و اعمال می‌کند، مانع از پیشرفت و توسعه ایران شود.

انتهای پیام
captcha