نگرانی مسلمانان از افزایش حملات اسلام‌هراسانه در آلمان
کد خبر: 4099694
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

نگرانی مسلمانان از افزایش حملات اسلام‌هراسانه در آلمان

افزایش فزاینده جرایم و خشونت‌ها علیه مسلمانان در آلمان باعث نگرانی از رشد اسلام‌هراسی در این کشور شده و فعالان خواهان آموزش بیشتر پلیس این کشور شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، مقامات آلمانی حداقل 662 جنایت اسلام‌هراسی را در سال 2021 ثبت کرده‌اند.

در این حملات بیش از 46 مسجد مورد حمله قرار گرفت و حداقل 17 نفر زخمی شدند.

سلیمان دمیر، مدیر گروه ضد تبعیض اینسان (Inssan) می‌گوید: حملات به مسلمانان و مساجد به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا افزایش یافته است. دمیر ادامه داد: این آمار قطعاً افزایش یافته است، به‌ویژه برای زنانی که روسری دارند.

او گفت: ما همچنین به طور فزاینده‌ای در جامعه می‌بینیم که نه تنها مردان، بلکه زنانی که حجاب و روبنده دارند نیز در معرض حملات فیزیکی بسیار بیشتری قرار می‌گیرند و این در سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

در شش ماه اول سال 2022 مقامات آلمان 152 حمله اسلام‌هراسانه را ثبت کردند که حداقل هفت نفر زخمی به جا گذاشته است. اما ممکن است این همه ماجرا نباشد زیرا بسیاری از حملات گزارش نمی‌شوند.

دمیر که پروژه شبکه علیه تبعیض و اسلام‌هراسی را در اینسان رهبری می‌کند، گفت که بسیاری از مسلمانان حوادث را به پلیس گزارش نمی‌دهند، زیرا فکر می‌کنند شکایات آنها جدی گرفته نمی‌شود.

وی افزود: گاهی اوقات آنها احساس می‌کنند شنیده یا دیده نمی‌‌شوند و به همین دلیل است که فکر می‌کنند، چرا باید آن را گزارش کنند. دمیر گفت این امر هیچ عواقبی در پی نخواهد داشت.

او خواستار آموزش حساسیت بهتر پلیس برای مقابله با جنایات‌اسلام هراسی شد. به گفته او افسران پلیس به درستی آموزش ندیده‌اند. به عنوان مثال، آنها در مورد ترنس‌هراسی یا یهودی‌ستیزی آموزش می‌بینند، اما برای مقابله با جنایات ضد مسلمانان آموزش نمی‌بینند.

دمیر همچنین هشدار داد که گروه‌های راست افراطی در تلاش هستند تا از بحران‌های اقتصادی و انرژی برای برانگیختن ترس و نفرت علیه اقلیت‌ها و مسلمانان سوء استفاده کنند.

وی افزود: ارائه تصویر از اقلیت‌ها به‌عنوان عامل مشکلات سیاسی یا اقتصادی آسان است و گروه‌های راست افراطی طبیعتاً از این روش استفاده می‌کنند تا بگویند این اقلیت‌ها مقصر بحران بزرگ اقتصادی هستند. بنابراین، من بین افزایش افراط‌گرایی دست راستی و وضعیت اقتصادی ارتباط می‌بینم.

دمیر گفت که برای مسلمانان و اقلیت‌ها مهم است که از نظر سیاسی برای تقویت دموکراسی و مقابله با ظهور راست افراطی فعال باشند. او گفت: مردم از 180 تا 200 ملت مختلف در اینجا زندگی می‌کنند، بنابراین تصور می‌کنم که مسلمانان در اینجا احساس می‌کنند که در خانه خود هستند، به خصوص کسانی که در اینجا متولد شده‌اند. آنها در تصمیم‌گیری‌های دموکراتیک شرکت خواهند کرد و البته آینده آلمان را نیز رقم خواهند زد.

آلمان با جمعیت بیش از 84 میلیون نفر پس از فرانسه دومین جمعیت مسلمان اروپای غربی را دارد.

انتهای پیام
captcha