اختتامیه پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی در گلستان برگزار شد
کد خبر: 4100474
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

اختتامیه پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی در گلستان برگزار شد

اختتامیه پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی با حضور وزیر ارشاد، استاندار و مدیرکل ارشاد استان گلستان شامگاه ۲۶ آبان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی گلستان برگزار شد.

سماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی

به گزارش ایکنا از گلستان،‌ اختتامیه پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی با حضور وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی و استاندار گلستان و مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان، شامگاه پنج‌شنبه، ۲۶ آبان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه اجرای عدالت فرهنگی مهمترین هدف دولت سیزدهم است، افزود: هر نقطه از کشور پیشینه گران‌بها در حوزه فرهنگ دارد که با چنین جشنواره‌هایی شناسایی و پرورش می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران برای حفظ یکپارچگی و هم‌نشینی امروز با مشکلات زیادی مواجه بوده است، ادامه داد: امروز ثمره قرن‌ها ایستادگی را با تبدیل شدن به ایران یکپارچه می‌بینیم.

اسماعیلی با بیان اینکه دشمنان این مرزو بوم توانایی دیدن این یکپارچگی و هم بستگی را ندارد، افزود: ایران ما در کنار هم بودن و مهربانی و این تاریخ فرهنگی و را به آسانی به دست نیاورده و امروز ثمره قرن‌ها ایستادگی را با تبدیل شدن به ایران یکپارچه می‌بینیم.

در پایان این جشنواره از استاد هوشنگ جاوید (پیشکسوت و پژوهشگر موسیقی نواحی ایران)، استاد سید احمد حسینی (پیشکسوت، نوازنده و بانی ثبت ملی موسیقی کتولی)، استاد سید نظام یوسفی (پیشکسوت و خواننده موسیقی طبری)، استاد حاجی محمد ایری (پیشکسوت، نوازنده و احیاگرساز‌های کهن ترکمن)، استاد محمد نعیمی نظام آباد(نوازند، خواننده و روایتگر موسیقی قزلباش) و استاد محمدرضا برزگر (نوازنده و پژوهشگر موسیقی) تجلیل شد.

در پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران که از ۲۳ تا ۲۶ آبان به‌ میزبانی گلستان برگزار شد کشورهای ترکیه، ازبکستان، افغانستان، تاجیکستان و قزاقستان، در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به اجرا پرداختند.

 

 

انتهای پیام
captcha