ضعف‌های موجود در کشور برطرف شود
کد خبر: 4100499
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

ضعف‌های موجود در کشور برطرف شود

امام جمعه موقت بیرجند به تلاش‌های استکبار جهانی برای ایجاد ناامیدی و نارضایتی مردم اشاره کرد و گفت: ضعف‌هایی در کشور وجود دارد که باید اصلاح شود.

حجت الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند امروز ۲۷ آبان در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: این ملت از شهادت نمی‌ترسد و تا پای جان پای اسلام و انقلاب و تمامیت ارضی ایران هستیم.

وی با اشاره به شرایط امروز، افزود: امروز صف مردم از اغتشاشگران جدا شده و مردم انتظار دارند اجازه ندهید هر غلطی کنند بعد آنان را تعقیب کنید بلکه باید پیشاپیش سراغ این داعشی‌های وطنی بروید که دیگر جرئت نکنند مردم را کشته و به مقدسات توهین کنند.

مختاری با اشاره به اینکه تقوا دارای ابعاد مختلفی است که اگر به صورت جامع و همه جانبه رعایت شود سعادت فرد، خانواده و جامعه را تضمین می‌کند، اظهار کرد: باید خود را از مخالفت با فطرت و عقل خود حفظ کنیم مبادا از تقوای فطری و یاد خداوند فاصله بگیریم.

وی ادامه داد: غفلت از فطرت و عقل و عدم تقوای فطری متاسفانه انسان را تا سر حد حیوانیت تنزل می‌دهد؛ خداوند انبیا و اولیای الهی را فرستاد تا از انسان‌ها بخواهند پیمان فطرتی را ادا کنند و آنان را به تقوای فطری برسانند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه موضوعی که امروز آرامش مردم را سلب کرده، فتنه‌ای اخیر است که دوماه طول کشیده و آنچه امروز می‌بینیم ضدیت با جان و مال مردم و ایران اسلامی است و پشت این موارد استکبار امریکا، اروپا، اسرائیل و آل‌سعود است، اظهار کرد: اعتراض و مطالبه حق مردم است اما این اقدامات، وحشی‌گری و اغتشاش است.

مختاری با بیان اینکه باید برابر نفوذی‌های شیطان بزرگ که از مطالبه به حق مردم سوء‌استفاده می‌کنند ایستادگی کرد، تصریح کرد: این فتنه‌ها آزمایش خداوند برای غربال افراد منافق، مال‌پرست و مزدور از مؤمنان است اما مهم شناخت فتنه و هوشیاری است.

امام جمعه موقت بیرجند به تلاش‌های استکبار جهانی برای ایجاد ناامیدی و نارضایتی مردمی و ضربه زدن به نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: سیاه‌نمایی وضعیت ایران از دروغ‌های بزرگ استکبار است تا دستاوردهای انقلاب و ایران قوی را بپوشانند.

مختاری بیان کرد: استکبار القا می‌کند که ریشه تمام مشکلات جمهوری اسلامی ایران است، اما ریشه اصلی تمام مشکلات ملت ایران همین مستکبران، جریان های غربگرا و نفوذی و مدعیان دروغین حقوق بشری است که با فتنه‌های گوناگون تلاش می‌کنند ملت را زمین‌گیر کنند.

وی با اشاره به دروغ بزرگ استکبار که تنها راه نجات براندازی جمهوری اسلامی است، گفت: اگر تجزیه‌طلب‌ها و منافقان و مستکبران مسلط شوند ایران تکه تکه خواهد شد.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: تیراندازی کور و آدم‌کشی و به رگبار بستن مردم نشانه استیصال دشمن است، اما مردم ایران اهل براندازی و اغتشاش و ناامنی کشور نیستند ولی باید واقعیت‌ها برای جوانان تببین و بازگو شود.

وی با تأکید بر شکر نعمت عزت و پیشرفت کشور، افزود: ضعف‌هایی در کشور وجود دارد که باید اصلاح شود؛ اگر قدر جمهوری اسلامی، عزت و استقلال و امکانات کشور را ندانیم و ناشکری کنیم خداوند امثال حجاج بن یوسف ها را بر ما مسلط خواهد کرد.

مختاری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراموش شده است، تصریح کرد: امروز سکوت هر مسلمان خیانت به اسلام است؛ اکنون که این انقلاب درخت تنومندی شده است دشمن آرزوی شکست انقلاب و به زانو درآوردن ملت ایران اسلامی را به گور خواهند برد.

انتهای پیام
captcha