یادواره شهید محمود اخلاقی در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4100855
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳

یادواره شهید محمود اخلاقی در کرمان برگزار شد

یادواره شهید محمود اخلاقی با حضور پرشور مردم و مسئولان استانی در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری

به گزارش ایکنا از کرمان، یادواره شهید محمود اخلاقی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان، استاندار کرمان، فرمانده سپاه ثارالله کرمان و با حضور پرشور مردم شامگاه ۲۸ آبان‌ماه در مصلی امام علی(ع) کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری، در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدا و با بیان اینکه تلاش دشمن برای نا امید کردن ملت ایران است، گفت: شهدا سه پیام برای ما دارند که اولین این پیام‌ها امیدواری است. دشمن با سیاه نمایی و دروغ پردازی می‌خواهد ما را نا امید کند اما باید به ظهور امیدوار و منتظر ظهور باشیم.

این استاد حوزه ادامه داد: امروز دستاوردها چندین برابر مشکلات است اما دشمن می‌خواهد نسل جوان را نسبت به انقلاب بدبین کند زیرا دشمنی که توانسته مردم زمان پیامبر را نسبت به اهل‌بیت(ع) بدبین کند این تجربه را دارد و می‌خواهد جوانان را بدبین کند بنابراین والدین، معلمان و روحانیون اگر بخواهند نور امید در جامعه بیشتر شود باید وعده‌های خدا را بیان کنند.

وی با تأکید بر اینکه مساجد، مصلی و یادواره شهدا پایگاه جهاد تبیین هستند و نباید در این مکان‌ها اجازه داد جوانان نا امید شوند، افزود: انسان امیدوار مجاهدت، مقاومت و استقامت می‌کند. مشکلات وجود دارد اما برای اینکه انقلاب ما به ظهور وصل شود باید مشکلات را تحمل کرد زیرا آنها مقدمه رسیدن به خداوند و ظهور است.

حجت‌الاسلام ماندگاری تصریح کرد: مملکتی که ۴۳ سال با وجود جنگ با منافقین، دشمنان خارجی و تحریم در حال رشد است مردم آن باید امیدوار باشند. مملکتی که مسیریاب سعادت یعنی قرآن، عترت و ولایت دارد نباید نا امید شود بنابراین همه مأموریت داریم به یکدیگر اميد دهیم.

وی پیام دوم شهدا را سرنگونی طاغوت خواند و گفت: اگرچه طاغوت پهلوی را سرنگون کردیم اما امروز طاغوتی که باید آن را سرنگون کنیم نفس است. امروز هر کس و هر مسئولی نتوانسته نفس عماره خود را مهار کند مشکل به وجود آورده است. مشکلات برای کسانی است که طاغوت خود را سرکوب نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان خاطراتی از بزرگ منشی و مبارزه با نفس شهیدان اخلاقی و رجایی، گفت: این شهدا طاغوت درون خود را سرکوب کرده بودند و مقدمه‌ساز ظهور بودند و نه تنها مسئولان بلکه همه باید متوجه این امر باشند. کسانی که گرفتار نفس خود باشند نمی‌توانند پیرو راه شهدا باشند.

این استاد حوزه به نقش والدین در آموزش مبارزه با نفس به کودکان، گفت: پیام سوم شهدا برقراری جمهوری اسلامی است. جمهوری اسلامی در جغرافیای ایران برقرار است و باید آن را در وجود خود نیز برقرار کنیم. کسانی که دنبال زیاده‌خواهی، پارتی‌ بازی و سیاست بازی و... هستند اسلام را در وجود خود ندارد.

وی در پایان با بیان اینکه اگر می‌خواهیم هرچه زودتر به ظهور برسیم باید برای انتشار این سه پیام شهدا تلاش کنیم، گفت: اگر دشمن هزاران شهید از ما بگیرد مردم در برابر مشکلات استقامت و از انقلاب مواظبت می‌کنند و رهبر خود را تنها نخواهند گذاشت.

انتهای پیام
captcha