زمینه‌سازی ظهور مأموریتی برای نجات جان انسان‌ها است
کد خبر: 4100917
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

زمینه‌سازی ظهور مأموریتی برای نجات جان انسان‌ها است

امام‌جمعه کرمان گفت: همه باید بخشی از زمینه ظهور را فراهم و بخشی از این پازل بزرگ را تکمیل کنیم و این یک مأموریت بزرگ سیاسی اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی و مأموریتی برای نجات جان انسان‌ها است.

شورای سیاستگذاری پشتیبانی و هماهنگی فعالیت‌های مهدوی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان و رئیس شورای سیاست‌گذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت‌های مهدوی استان امروز، ۲۹ آبان‌ماه در دومین جلسه این شورا با گرامیداشت یاد شهدا به‌ویژه شهدای امنیت و شهدای تروریستی اخیر بیان کرد: سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری بخشی از اختلافات با استکبار جهانی را روشن کرد. ریشه این امر اعتقادی است زیرا مکتب ما با مکتب لیبرالیسم درگیر و نگاه اعتقادی است. این نگاه به ما مأموریت می‌دهد که بستر را برای ظهور فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه همه دانشمندان و فرهیختگان و دلسوزان در طول تاریخ تلاش داشتند که این بستر را فراهم کنند، گفت: همه باید بخشی از زمینه ظهور را فراهم و بخشی از این پازل بزرگ را تکمیل کنیم و این یک مأموریت بزرگ سیاسی اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی و مأموریتی برای نجات جان انسان‌ها است.

امام‌جمعه کرمان فعالیت‌های شورای سیاستگذاری فعالیت‌های مهدوی در استان کرمان را خوب دانست و گفت: باید با جدیت بیشتری وارد عمل شده تا گام‌های مؤثرتری برداریم در همین راستا سلسله جلسات اندیشه‌ورزی پیش از اجرا و عملیاتی کردن برنامه‌ها ضروری است تا ضمن تشریک مساعی سبب هم افزایی و شناخت بهتر مأموریت‌های خود برای ترویج فرهنگ مهدویت شود.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: شرایط اخیر کشور توجه ویژه به مراکز فرهنگی را دو چندان کرده است که امیدواریم فعالیت‌ها و برنامه‌های ارائه شده به‌زودی فراموش نشود و تداوم داشته باشد. باید جدی‌تر به این عرصه ورود کرد و در رسالت جدی و جهانی خود بتوانیم جوانان را مخاطب خود قرار دهیم زیرا ذهن آنها باید نسبت به ظهور آماده و مجهز شود تا در برابر آسیب‌های دشمن بتوانند نه تنها از خود دفاع کرده و بلکه بر اطرافیان خود نیز تأثیرگذار باشند.

رئیس شورای سیاستگذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت‌های مهدوی در استان کلیات پیشنهادات ارائه شده را خوب و عملی بیان کرد و افزود: جزئیات طرح‌ها باید مورد بررسی قرار گرفته و نکات آن بیان شود.

حجت‌الاسلام مهدی عربپور، رئیس بنیاد مهدی موعود(عج) استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه مسائل مهدویت می‌تواند فرصت خوبی برای جهاد تبیین باشد به اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: به هر اندازه فعالیت‌های مهدوی گسترده شود می‌‌توان در عرصه جهاد تبیین کار کرد.

وی به طرح سه‌شنبه‌های مهدوی اشاره کرد و گفت: نماد شهرها باید به سمت مسائل اعتقادی بیشتر پیش رود. امروز تابلوهای شهری بیشتر در حوزه تبلیغات است و اگر بتوانیم طرح سه‌شنبه‌های مهدوی را اجرا کنیم در ترویج فرهنگ مهدویت بسیار مؤثر خواهد بود.

عربپور ادامه داد: با تشکیل ایستگاه‌ها، فعالیت‌های تبلیغی، توزیع بروشور و... در ساعت‌های مشخصی از روز می‌توان فضای شهری را به فضایی مهدوی تبدیل کنیم. در حال حاضر بعضی از افراد به‌صورت شخصی این طرح را اجرا می‌کنند اما باید در شورا برنامه‌‌ریزی شود و نهادها و تشکل‌های مختلف نیز برای انجام این کار پای کار باشند.

رئیس بنیاد مهدی موعود(عج) استان با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری کل فعالیت‌های مهدوی و بنیاد بخشی از فعالیت‌های مهدوی را انجام می‌دهد، به شناسایی فرقه‌های معاند مهدویت نیز اشاره کرد و گفت: بخشی از این گروه‌ها مخفیانه فعالیت کرده و بخشی از آنها نیز علناً فعالیت دارند که هر دو گروه باید شناسایی شوند.

تشکیل هیئت اندیشه‌ورز مهدوی، استفاده از مناسبت‌های ملی و مذهبی برای ترویج فرهنگ مهدویت، تربیت نیروهای انسانی متخصص، توجه به مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها، حمایت از مراکزی که کار مهدویت انجام می‌دهند و... از جمله پیشنهاداتی بود که در این جلسه ارائه شد.

انتهای پیام
captcha