اعلام فراخوان حمایت از تولید جشنواره «فیلم ۱۰۰» در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4101424
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸

اعلام فراخوان حمایت از تولید جشنواره «فیلم ۱۰۰» در کهگیلویه‌وبویراحمد

مسئول واحد هنر‌های تصویری حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد از حمایت طرح‌ها و فیلمنامه‌های پیشنهادی فیلم‌سازان برای حضور در جشنواره فیلم ۱۰۰ خبر داد.

فیلم 100 در حوزه هنری

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، محمدحسن محمودی، مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 30 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، گفت: سیزدهمین دوره جشنواره فیلم 100 پس از 4 سال وقفه به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا با برگزاری نشست خبری و رونمایی از پوستر جشنواره وارد فاز اجرایی شد.

وی افزود: فیلم‌سازان و علاقه‌مندان به حضور در این دوره از جشنواره فیلم 100 می‌توانند در سه بخش مسابقه ملی، مسابقه بین‌المللی و بخش مخاطب کودک و نوجوان آثار خود را ارائه کنند.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد تصریح کرد: ارسال آثار در بخش ملی باید در یکی از قالب‌های مستند، داستانی و یا پویانمایی و با رویکرد «ایران عزیز» و حداکثر تا 100ثانیه (با احتساب تیتراژ) باشد که موضوعات این بخش با رویکرد «ایران عزیز» عبارتند از: پیشرفت، اخلاق، زیبایی‌ها، اقتصاد و ثروت ملی، امید، خانواده، میهن‌دوستی، عدالت و آزادی.

محمودی با اشاره به جزئیات بخش بین‌المللی، گفت: ارسال آثار در این بخش باید در یکی از قالب‌های مستند، داستانی و یا پویانمایی و با رویکرد فیلم‌های اخلاق‌محور و حداکثر تا 100ثانیه (با احتساب تیتراژ) باشد و هر اثر از هنرمندان ایرانی صرفا می‌تواند در یکی از بخش‌های مسابقه ملی یا مسابقه بین‌الملل شرکت کند. هنرمندان غیرایرانی صرفا در بخش بین‌الملل مجاز به ارائه اثر هستند.

وی بیان کرد: در بخش کودک و نوجوان، ویژه آثار تا 100ثانیه‌ای با مخاطب کودک و نوجوان است. ارسال اثر در این بخش از نظر فرم و ساختار محدودیتی ندارد و شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را با هر قالب دلخواهی در محدوده 100ثانیه ارسال کنند. نکته حائز اهمیت در این بخش که فیلمساز را مجاز می‌سازد تا علاوه بر سه قالب مستند، داستانی و پویانمایی از هر قالب تصویری دیگری که مناسب انتقال مضمونش می‌داند استفاده کند آن است که آثار در این بخش حتما باید برای مخاطب کودک و نوجوان ساخته شود.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد افزود: آثار ویژه این بخش اگر در هر کدام از سه قالب مستند، داستانی و پویانمایی ساخته شده باشند، علاوه بر بخش کودک و نوجوان، در یکی از بخش‌های مسابقه ملی یا بین‌الملل هم به انتخاب صاحب اثر شرکت داده خواهند شد.

محمودی با اشاره به حمایت حوزه هنری استان از تولید فیلم 100 توسط فیلم‌سازان هم‌استانی، ابراز کرد: فیلم‌سازان می‌توانند طرح و فیلمنامه پیشنهادی خود را به حوزه هنری استان ارائه کنند که ارسال آثار از طریق شماره همراه 09387617031 تا 20 آذرماه 1401 انجام می‌گیرد.

وی همچنین با بیان افزایش سطح کیفی تولیدات فیلم‌سازان هم‌استانی، گفت: حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد آمادگی مشاوره به فیلمسازان هم استانی جهت ارتقای سطح کیفی تولیدات جهت حضور در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 را هم دارد.

انتهای پیام
captcha