پیگیری ثبت معنوی و ملی فردوس به‌عنوان مبدأ حرکت‌های جهادی
کد خبر: 4101499
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

پیگیری ثبت معنوی و ملی فردوس به‌عنوان مبدأ حرکت‌های جهادی

فرماندار شهرستان فردوس گفت: ثبت معنوی ۱۳ شهریور در میراث فرهنگی کشور و ثبت ملی این روز در شورای فرهنگ عمومی به‌عنوان مبدأ حرکت‌های جهادی از فردوس در حال انجام است.

مهدی روشن، فرماندار فردوس،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مهدی روشن، فرماندار فردوس، ۳۰ آبان‌ماه در مراسم تجلیل از جهادگران این شهرستان بیان کرد: برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در ۱۳ شهریور امسال در شهرستان فردوس که یادآور حضور جهادی رهبر معظم انقلاب و تیم روحانیت در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان در سال ۴۷ است، اقدام بسیار مهمی بود که جز با نگاه بسیجی و جهادی امکان برگزاری آن نبود.

وی ادامه داد: به برکت این همایش ملی در حوزه عمرانی کلینیک تخصصی کودکان امام علی(ع) و دو مرکز جامع سلامت تکمیل و افتتاح شد؛ همچنین با اختصاص ۵۰۰ تن قیر رایگان، ۱۰ میلیارد تومان روکش آسفالت انجام و به‌زودی ۵۰۰ تن قیر رایگان دیگر وارد شهرستان خواهد شد.

روشن تصریح کرد: بخش هزار دقیقه برنامه زنده از شش شبکه کشوری صدا‌وسیما در خصوص ظرفیت‌های فردوس، خدمات‌رسانی به ۷۰۰ نفر توسط گروه جهادی دندانپزشکی، تکمیل منازل محرومان و فعالیت‌های تیم‌های جهادی دامپزشکی تنها بخشی از دستاوردهای این اجلاسیه ملی بود.

فرماندار فردوس اخذ مجوز ماده ۲۳ ساختمان دانشکده پیراپزشکی فردوس را از دیگر دستاوردهای اجلاسیه دانست و گفت: سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی در دو مجموعه معدنی و پایش تصویری فردوس با به‌کارگیری ۲۷ دوربین مجهز در سطح شهر از دیگر اقدامات مهم در ایام اجلاسیه است.

وی بیان کرد: افتخار می‌کنیم که با برگزاری این اجلاسیه ملی و معرفی فردوس به‌عنوان مبدأ حرکت‌های جهادی در کشور علم ولایت و رهبری را بلند کردیم و این کار را با نگاه جهادی و با جدیت در راستای خدمت به مردم ادامه خواهیم داد.

فرماندار فردوس اظهار کرد: ثبت معنوی ۱۳ شهریور در میراث فرهنگی کشور و ثبت ملی این روز در شورای فرهنگ عمومی به‌عنوان مبدأ حرکت‌های جهادی از فردوس در حال انجام است.

روشن با بیان اینکه امروز کشور نیازمند روحیه بسیجی و کار جهادی است، افزود: کار جهادی ویژگی مهم بسیج بوده و شاخصه‌ای برای ارزیابی و معیاری برای تمام کسانی است که در بسیج خدمت می‌کنند.

محمد فاطمی‌نسب، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فردوس نیز در این جلسه یکی از اهداف اجلاسیه ملی جهادگران را معرفی ابعاد شخصیتی جهادی رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: این رهبر فرزانه در سن ۲۹ سالگی و در حالی که هیچ‌گونه مسئولیت اجتماعی در آن زمان نداشتند با تشکیل اولین گروه جهادی به یاری زلزله‌زدگان فردوس شتافتند.

وی اظهار کرد: اکنون در شهرستان فردوس ۱۳۰ گروه جهادی در عرصه‌های مختلف به مردم خدمت کرده و گستره حرکت‌های جهادی در تمام کشور فراگیر و در بسیاری از مشکلات به دولت کمک می‌کنند.

انتهای پیام
captcha