ساماندهی 150 برنامه کاربردی در ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور
کد خبر: 4101762
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
نامجو:

ساماندهی 150 برنامه کاربردی در ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور

جانشین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور برنامه محور بودن را از رویکردهای جدید این مجموعه دانست و گفت: فعالیت‌های این ستاد در ۱۴ محور و ۱۵۰ برنامه کاربردی ساماندهی شده است.

معارفه رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی، مجید نامجو، جانشین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور، عصر سه‌شنبه، اول آذر، در مراسم تکریم و معارفه رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان که با حضور فرزاد مخلص الائمه، استاندار برگزار شد، گفت: با تقدیر از خدمات و تلاش‌های مهدی زندیه‌وکیلی، رئیس سابق ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان و مظفر صفریان، جانشین این ستاد، گفت: استان مرکزی جایگاه ویژه‌ای در امر توسعه و بازسازی اعتاب مقدسه دارد و امیدواریم در دوره مدیریتی جدید نیز این جایگاه حفظ و تقویت شود.

وی از اخلاص به عنوان رمز موفقیت در فعالیت‌های دینی به ویژه فعالیت‌های مرتبط با فرهنگ عاشورا و گفتمان حسینی یاد کرد و افزود: خدمت در ستادهای توسعه و بازسازی اعتاب مقدسه، فرصت مغتنم و سعادتی است که نصیب خادمان حسینی شده است و امیدست بتوانیم حداکثر بهره‌گیری معنوی را از این فرصت مغتنم داشته باشیم.

نامجو ادامه داد: برنامه محوری از رویکردهای جدید ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات است و فعالیت‌های این ستاد در ۱۴ محور و ۱۵۰ برنامه کاربردی ساماندهی شده است.

رویکرد ستاد عتبات عالیات مردم‌پایه است

یوسف افضلی، معاون فرهنگی و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات، نیز از شبکه‌سازی و تقویت ارتباط با اقشار مختلف مردم به عنوان محور اصلی فعالیت‌های فرهنگی این ستاد یاد کرد و گفت: تمامی فعالیت‌های ستاد، مردم محور و مردم پایه است.

افضلی افزود: در سال جاری ۹۰۰ نفر از خادمان فعال در ستادهای استانی از پروژه‌های اجرا شده و در حال اجرای ستاد در اعتاب مقدسه بازدید خواهند کرد و این رقم در سال آینده به 2 برابر افزایش خواهد یافت.

جمع‌آوری 2 میلیارد تومان نذورات در ستاد بازسازی عتبات عالیات مرکزی

مظفر صفریان، جانشین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی، به ارائه گزارشی از عملکرد این ستاد در دوسال گذشته پرداخت و گفت: این ستاد در این بازه زمانی رتبه هفتم کشور در جذب نذورات مردمی به امر مقدس توسعه و بازسازی اعتاب مقدسه را از به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در ۸ ماه منتهی به پایان آبان‌ماه امسال نیز مردم استان مرکزی بالغ بر2 میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان نذورات خود را تقدیم ستاد عتبات عالیات کرده‌اند و پروژه ستون‌های سنگی صحن عقیله بنی‌هاشم(س) در حرم مطهر اباعبدالله الحسین(ع) و نیم ضریح دوم سرداب مقدس امام زمان (عج) در سامرا نیز در حال پیگیری و انجام است.

صفریان از فعالیت ۷۴ موکب استان مرکزی در داخل کشور و اعتاب مقدسه در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد و با تقدیر از نقش‌آفرینی همه موکب‌داران و خادمان حسینی در این آیین عبادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، گفت: بر پایه بررسی‌ها و گزارش‌های موجود، عملکرد استان مرکزی در این عرصه مهم نیز مطلوب ارزیابی شده است.

ضرورت توجه به تقویت وحدت در ستاد بازسازی عتبات عالیات

رحیم غلامی، رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی، خدمت در ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) را افتخاری معنوی دانست و با اشاره به این که زیارت کربلا از آرزوهای شهدا بود، بیان کرد: به همت شهید سلیمانی مسیر درخشان توسعه و بازسازی اعتاب مقدسه پیش روی مردم ولایتمدار ایران اسلامی گشوده شده است و همه باید قدردان این فرصت به عنوان یک توفیق الهی باشیم.

غلامی افزود: استفاده از ظرفیت‌های بی بدیل موکب‌ها در خدمات‌رسانی به مردم در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و حفظ و تقویت آرمان‌های انقلاب اسلامی و نیز تقویت وحدت و انسجام اجتماعی به عنوان یکی از رویکردهای مهم ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم از زحمات مهدی زندیه‌وکیلی تقدیر و رحیم غلامی به عنوان رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی معرفی شد.

انتهای پیام
captcha