کارگاه تفسیر قرآن در دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار شد
کد خبر: 4102388
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

کارگاه تفسیر قرآن در دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار شد

جلسه دوم از سلسله کارگاه‌های تفسیر قرآن کریم با موضوع دین و سلامت اجتماعی از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار شد.

کارگاه تفسیر قرآنبه گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، امروز، ۵ آذرماه کارگاه تفسیر قرآن با موضوع دین و سلامت با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اکبرنژاد، کارشناس مسائل دینی در دانشگاه علوم پزشکی ایلام و با حضور ۵۰ نفر از کارکنان و اساتید دانشگاه برگزار شد.

مهدی اکبرنژاد در این کارگاه، اظهار کرد: اعتقاد و التزام به آموزه‌های نظری و عملی دینی، منجر به پیدایش یک جهان‌بینی خاص و ایجاد نوعی از سبک زندگی می‌شود که می‌تواند در سلامت جسمانی انسان اثرات ثمربخش و مثبتی داشته باشد و در بُعد سلامت روانی هم دین دارای آثار مثبت فراوانی است.

وی ادامه داد: آموزه‌های نظری دین در این باب دارای اهمیت فراوانی هستند؛ که به زندگی معنا بخشیده و آن را از خطر پوچی، بی‌انگیزگی و افسردگی‌هایی که بر اثر بی‌معنایی پدید می‌آیند نجات می‌بخشد.

اکبرنژاد با بیان اینکه ایجاد تعادل روانی عاطفی و حل تعارضات درونی افراد، ثمره عمل به آموزه‌های اخلاقی دین است، تصریح کرد: آموزه‌های عملی دین نیز در سلامت روان تأثیرات شگرفی دارند و از آنجا که انسان موجودی یکپارچه و دارای ابعاد و ساحات وجودی مختلفی چون ساحت جسمانی، ساحت عاطفی، ساحت عقلانی، ارادی و ... است و هدایت و بهروزی این موجود بدون در نظر گرفتن همه این ساحات در کنار یکدیگر میسر نیست.

وی با بیان اینکه دین الهی به منظور هدایت و به سعادت رساندن انسان نازل گشته، گفت: امکان ندارد نسبت به مقوله مهمی چون سلامت جسمانی، روانی انسان و نیز بهداشت و سلامت محیطی که در آن زندگی می‌نماید، بی‌تفاوت باشد.

انتهای پیام
captcha