ضرورت هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای
کد خبر: 4102555
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶

ضرورت هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای

نماینده‌ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه برخی از مدارس استان نیاز به نوسازی و بازسازی دارند، گفت: هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌‎های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در راستای تقویت مهارت‌های شغلی در استان ضروری‌ است.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز، 5 آذر، در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان، افزود: سرمایه‌گذاری روی هنرستان‌ها از جمله سیاست‌های برنامه ششم توسعه و وزارت آموزش و پرورش برای تربیت هنرجویان در رشته‌های فنی، کاردانش و رونق تولید و اشتغال در جامعه است.

وی ادامه داد: با توجه صنعتی بودن استان مرکزی و سیاست‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دانش‌آموزان باید با یک نوع مهارت آشنا شوند، هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌‎های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در راستای تقویت مهارت‌های شغلی در استان ضروری‌ است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: برخی از مدارس این استان نیازمند نوسازی و بازسازی هستند و نیاز است برای نوسازی و بازسازی این مدارس با کمترین هزینه در استان اقدام شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: در راستای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، در صورت امکان برخی مدارس به صورت مجتمعی ساخته شوند و برای برخی روستاها که فاصله کمی با یکدیگر دارند به صورت متمرکز در یک نقطه مدرسه‌ای ساخته شود. همچنین ساختمان برخی فضاهای آموزشی استان سنگین ساخته می‌شوند که باید این ساختمان‌ها در صورت امکان سبک‌تر و مستحکم‌تر ساخته شوند تا در صورت بروز حوادث طبیعی از جمله زلزله به دانش‌آموزان و ساختمان‌ها آسیب وارد نشود.

امام جمعه اراک ادامه داد: طراحی تجهیزات زیربنایی از جمله آب، برق، گاز و سامانه گرمایشی در مدارس باید به گونه‌ای تدبیر و مدیریت شود که از هدر رفت این منابع خدادادی جلوگیری شود و زمینه استفاده بهینه از این سرمایه‌ها در مدارس استان فراهم شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: نمازخانه در مدارس باید به دور از تشریفات، به گونه‌ای طراحی و ساخته شود که علاوه بر اقامه نماز جماعت، امکان برگزاری آیین‌ها و همایش‌ها نیز در این مکان‌ها فراهم باشد.

انتهای پیام
captcha