آموزش و اطلاع از مسابقات دانش‌آموزی در نرم‌افزار «کلاس قرآن»
کد خبر: 4102920
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

آموزش و اطلاع از مسابقات دانش‌آموزی در نرم‌افزار «کلاس قرآن»

اپلیکیشن «کلاس قرآن» از سوی اداره قرآن، عترت و نماز استان قم به منظور آموزش قرآن به روش ساده به دانش‌آموزان و اطلاع از محتوای مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی تولید و منتشر شد.

اپلیکیشن کلاس قرآنبه گزارش ایکنا، اپلیکیشن «کلاس قرآن» از سوی اداره قرآن، عترت و نماز استان قم و معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان تهران به منظور سهل و آسان کردن روش‌های و شیوه‌های فراگیری قرآن ویژه دانش‌آموزان و تمامی علاقه‌مندان تهیه، تولید و منتشر شد.

دانش‌آموزان پس از نصب این برنامه می‌توانند از آموزش رشته‌های مختلف قرآن از روخوانی تا صوت و لحن در سطوح مختلف بهره‌مند شوند. دوره روخوانی در 15 جلسه به زبان ساده ارائه می‌شود. فراگیران در دوره فصیح‌خوانی با تلفظ صحیح حروف آشنا می‌شوند و در دوره تجوید قواعدی مثل ادغام و اقلاب و ... بیان می‌شود.

همچنین شرکت‌کنندگان در دوره صوت و لحن با سبک‌های ترتیل خواندن آیات با موضوع بشارت بهشت و سعادت، جهنم، بیان داستا‌ن‌ها و قصص و ... آشنا می‌شوند. این هفت سبک و مقام شامل حجاز، رَست، سه گاه، نهاوند، چهارگاه، بیات و صبا است. که برخی محزون، برخی جدی و محکم، برخی آرام و ملایم هستند.

در این نرم‌افزار ترتیل‌های شهریار پرهیزکار و محمدصدیق منشاوی در دوره‌ها و کلاس‌های مختلف ارائه می‌شود و همچنین نحوه بهره‌برداری از این مقامات در تواشیح و همخوانی‌ها، اذان، مناجات‌خوانی‌ها و دعا و حتی قرائت تحقیق بیان می‌شود.

در کلاس حفظ جزء سی‌ام حافظان در این دوره با چرایی حفظ، شیوه‌ای جدید حفظ قرآن، مفاهیم سوره‌ها، مفهوم 10 درس، لزوم تثبیت و بیان نکات تجویدی و لحنی جدید در کنار فراگیری حفظ آشنا می‌شوند.  

علاقه‌مندان می‌توانند اپلیکیشن «کلاس قرآن» را از کافه بازار و مایکت دریافت و نصب کنند و در کنار دوره‌های آموزشی از محتوا و شیوه‌ برگزاری و ثبت‌نام مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی به تفکیک 12 رشته‌ قرائت تحقیق، حفظ قرآن، اذان، تفسیر قرآن، احکام، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، همخوانی و مدیحه‌سرایی، گفتمان مهدوی و انشای نماز و دعاخوانی دختران و مداحی پسران، مطلع خواهند شد.

همچنین در این برنامه لینک آموزش آنلاین قرآن در کانال پیام‌رسان ایتا قرار داده شده است.

انتهای پیام
captcha