راه‌یابی ۶۰ اثر به مرحله ارزیابی استانی نخستین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج
کد خبر: 4103108
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸

راه‌یابی ۶۰ اثر به مرحله ارزیابی استانی نخستین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از راه‌یابی ۶۰ اثر به مرحله ارزیابی استانی نخستین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج خبرداد.

صنایع دستی و گردشگری گلستان

به‌ گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مریم حاجی‌ابراهیمی، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان امروز، ۷ آذرماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه نخستین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج در گرگان، گفت: اولین دوره جشنواره سراسری صنایع‌دستی بسیج با همکاری سازمان بسیج هنرمندان و به‌مناسبت گرامیداشت هفته بسیج هم‌زمان با سراسر کشور در استان گلستان در حال برگزاری است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان بیان کرد: این جشنواره در قالب محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به‌صورت دو مرحله استانی و ملی اجرایی می‌شود. دبیرخانه نخستین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج در معاونت صنایع‌دستی استان تشکیل شد و آثار صنایع‌دستی و هنرهای سنتی هنرمندان استان را برای ارزیابی در مرحله استانی بررسی کردیم.

وی بیان کرد: با توجه به دستورالعمل اجرایی این جشنواره ۶۰ اثر از ۲۳ هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در ۱۱ رشته به مرحله ارزیابی استانی جشنواره سراسری صنایع‌دستی بسیج راه یافتند.

حاجی‌ابراهیمی تصریح کرد: آثار راه‌یافته به مرحله ارزیابی استانی این رویداد، به مدت پنج روز و از ۵ الی ۹ آذرماه سال جاری در محل آتلیه هنری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرگان واقع در خیابان جانبازان، نبش جانباز سی در معرض نمایش قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: پس از نمایش آثار در این نمایشگاه و ارزیابی استانی، آثار شاخص و برگزیده به مرحله نهایی و ملی این رویداد راه خواهند یافت؛ آثار برتر هنرمندان استان در مرحله ملی این رویداد که اسفندماه سال جاری توسط معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در تهران برگزار خواهد شد، مورد داوری و ارزیابی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha