ضرورت راه‌اندازی کتابخانه در فرهنگسراهای ارومیه
کد خبر: 4103430
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵

ضرورت راه‌اندازی کتابخانه در فرهنگسراهای ارومیه

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: یازده فرهنگسرای شهرداری بستری مناسب برای ایجاد کتابخانه و قرائت‌خانه است و با استفاده از این بسترها می‌توان در نقاط مختلف شهر هم ترویج کتاب‌خوانی و هم کار فرهنگی مهم و تأثیرگذاری انجام داد.

نقی کریمی رئیس شورای اسلامی شهر ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، نقی کریمی، خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه‌های آذربایجان غربی ۸ آذر با نقی کریمی رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در این دیدار با تأکید بر گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و ضرورت نهادینه کردن این مساله مهم در جامعه اظهار کرد: فراهم کردن زیر‌ساخت‌های راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار و الکترونیکی باید در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

وی افزود: برنامه‌ریزی در راستای ایجاد کتابخانه سیار بهترین بستر برای افزایش سرانه مطالعه در مناطق کم‌برخوردار است.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: ترویج هدیه دادن کتاب در مراسمات به عنوان جایزه و در دید و بازدیدها  به جای گل و شیرینی  باید فرهنگ‌سازی شود.

کریمی ادامه داد: یازده فرهنگسرای شهرداری بستری مناسب برای ایجاد کتابخانه و قرائت‌خانه است و با استفاده از این بسترها می‌توان در نقاط مختلف شهر هم ترویج کتاب‌خوانی و هم کار فرهنگی مهم و تأثیرگذاری انجام داد.

 وی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت ساختمان‌های شهرداری در مناطق حاجی‌پیرلو و کشتارگاه برای ایجاد کتابخانه‌های عمومی آماده هستیم و اداره‌کل کتابخانه‌های استان در  تسهیل مجوزهای لازم بستر را برای استفاده در مناطق کم‌برخوردار را مهیا کند.

انتهای پیام
captcha