افزایش 10 برابری ظرفیت مرز باشماق برای تردد زائران اربعین
کد خبر: 4103453
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹
معاون استاندار کردستان بیان کرد:

افزایش 10 برابری ظرفیت مرز باشماق برای تردد زائران اربعین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه ۵۲ هزار و ۲۲۰ زائر اربعین حسینی امسال از مرز باشماق مریوان تردد کردند، گفت: استان کردستان ظرفیت افزایش ۱۰ برابری تردد زائران اربعین در سال آینده را دارد.

مهدی رمضانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی رمضانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان امروز، هشتم آذرماه در همایش تجلیل از دست اندکاران اربعین حسینی، به تردد زائران برای اولین بار از مرز باشماق اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه تصمیم برای تردد زائران از مرز باشماق با تأخیر انجام شد اما به زائران کربلا در استان کردستان خدمات شایان توجهی ارائه شد.

وی با اشاره به فعالیت کمیته‌های ۱۳ گانه آماده سازی مرز باشماق برای تردد زائران اربعین افزود: با وجود آنکه مرز باشماق ترانزیتی و تجاری است و با مجاهدت همه دست‌اندرکاران و توجه ویژه ستاد مرکزی اربعین، در کمترین زمان تمهیدات لازم اندیشیده شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی کارگروه زیربنایی در حوزه حمل و نقل و اصلاح و تأمین زیرساخت‌ها، فعالیت ویژه‌ای داشتنند و نقش گمرک، علوم پزشکی، اوقاف و صدا و سیما هم پررنگ بود و علمای اهل سنت نیز استقبال و بدرقه بسیار خوبی از زائران داشتند که بسیار ارزشمند بود.

وی با اشاره به فعالیت ۴۹ موکب در ایام اربعین در استان، گفت: تخصیص ۲۰ مکان عمومی برای اسکان زائران و ۱۴ پارکینگ با ظرفیت ۲۰ هزار خودرو در مریوان از دیگر اقدامات انجام شده در این ایام بوده است.

رمضانی با اشاره به اینکه رضایت زائران از پذیرایی و زیرساخت‌ها بسیار بالا بود، افزود: در حوزه فرهنگی نیز بهترین محتوا برای زائران اربعین حسینی تهیه و تدارک دیده شده بود.

وی با تأکید بر لزوم رفع برخی ضعف‌های زیرساختی برای تردد زائران در سال آینده، افزود: در این راستا دستگاه‌های اجرایی باید بانک اطلاعاتی قوی‌تری برای ارائه خدمات با کیفیت‌تری به زائران اربعین داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در حوزه حمل و نقل ایراداتی را شاهد بودیم که به آن سوی مرز اختصاص داشت و باید سال آینده تدارک خاصی دید و مذاکره مؤثری با طرف عراقی داشته باشیم. 

وی اصلاح زیرساخت‌های مرز باشماق را در مدت زمان کم، از برکات اربعین دانست و اظهار داشت: قرارگیری کردستان به عنوان استان فرهنگی در جلوه‌گاه اربعین و نمود اخلاق و مهمان‌نوازی کُردها، ادبیات و نگرش دهه ۶۰ را تغییر داد.

انتهای پیام
captcha