دوری از مفاهیم قرآنی عامل گرفتاری‌های امروز جوامع بشری است
کد خبر: 4103948
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری:

دوری از مفاهیم قرآنی عامل گرفتاری‌های امروز جوامع بشری است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن نسخه حیات‌بخش تاریخ بشریت است، گفت: حقیقت گرفتاری امروز جوامع بشری به‌دلیل فاصله گرفتن مردم از مفاهیم قرآنی است.

آیت‌الله علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبریبه گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امروز، 11 آذرماه در آئین اختتامیه هفدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی که به میزبانی قائم‌شهر برگزار شد، در گفت‌وگو با اصحاب رسانه  اظهار کرد: قرآن کتاب مقدس الهی و نجات‌بخش انسان است. طراوات و شادابی قرآن مخصوص یک دوره زمانی نیست و در تمام دوران‌ها، نقشه راه زندگی سالم بشری است.

وی ادامه داد: حقیقت گرفتاری امروز جوامع بشری به‌‌دلیل فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی است؛ نمونه این مسئله را می‌توان در کشورهای اسلامی که تحت سلطه ننگین استکبار زندگی می‌کنند و در زیر سایه استکبار به‌دنبال امنیت هستند، مشاهده کرد. اگر انسان مؤمن و مسلمان، در سایه قرآن زندگی کند قطعا برتری خواهد یافت و کسی بر او مسلط نخواهد شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ادامه داد: قرآن همه مسائل اخلاقی، انسانی و همه مسائل مربوط به برقراری عدالت در جامعه و همه احکام نورانی‌اش برای عزت و اعتبار جامعه اسلامی است. سزاوار است که به این کتاب نورانی توجه ویژه‌ای شود که از جمله برنامه‌های بسیار پُر اهمیت موضوع آموزش است و یا اقدامات مطلوب همچون برگزاری جشنواره تلاوت‌های مجلسی است.

آیت‌الله معلمی با اشاره به لزوم توجه نسل جوان انقلاب به قرآن، مفاهیم و آموزه‌های قرآنی، متذکر شد: هر قدر جوانان ما به مفاهیم قرآن روی بیاورند به سمت اعتلا، سعادت و خوداتکایی و خودباوری گام خواهیم برداشت و قطعا قرآن برکات فراوانی دارد که در گرو تمسک و انس با قرآن است.

وی در پایان گفت: بسیار خوشحال و مفتخریم که قائم‌شهر، شهر مزین به نام امام عصر(عج) میزبان هفدهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی قرآن کریم مازندران است.

یادآور می‌شود، اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی مازندران به میزبانی شهرستان قائم‌شهر و در مصلی جمعه این شهر در حال برگزاری است. در این مراسم هفت قاری ممتاز استان، تلاوت‌های خود را قرائت می‌کنند و از میان قاریان، سه نفر به‌عنوان برگزیده به جشنواره کشوری راه خواهند یافت.

انتهای پیام
captcha