استعدادیابی قرآنی نیازمند توجه بیشتر است
کد خبر: 4103958
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
قاری ممتاز مازندرانی:

استعدادیابی قرآنی نیازمند توجه بیشتر است

قاری ممتاز مازندرانی با بیان اینکه استعدادیابی قرآنی نیازمند توجه بیشتر است‌، گفت: دستگاه‌های متولی باید زمینه‌های بروز استعدادهای قرآنی را فراهم کنند.

مهدی شالیکار قاریبه گزارش ایکنا از مازندران، مهدی شالیکار، قاری ۲۴ ساله بابلسری  یکی از هفت قاری ممتاز مازندرانی که در هفدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی استان به قرائت آیات الهی پرداخت در گفت‌وگو با اصحاب رسانه اظهار کرد: دستگاه‌های متولی باید زمینه‌های بروز استعدادهای قرآنی را فراهم کنند.

وی ضمن درخواست از رسانه ملی جهت فراهم‌سازی شرایط حضور قاریان گمنام شهرستانی در شبکه‌های استانی، گفت: از ۱۱ سالگی فعالیت قرآنی خود را آغاز کردم و مشوق اصلی من خانواده‌ام بودند. ای کاش همه جوانان دقایقی از روز را به خواندن قرآن اختصاص دهند و اگر توانایی یا امکان قرائت قرآن ندارند حداقل به قرائت اساتید گوش و تدبر در آیات کنند.

این قاری قرآن در پاسخ به چرایی کمرنگ شدن سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در زندگی امروزه، بیان کرد: یقینا زمانی که ما در حوزه ترویج قرآن در داخل کشور کم می‌گذاریم، رسانه‌های خارجی در بیرون با ایجاد جذبه جوانان ما را به سمت خود می‌برند. جایی که ما تزریق سلیقه نداشته باشیم و جوانان را به قرآن علاقه‌مند نکنیم قطعا هستند افرادی که این سلیقه‌ها را جذب می‌کنند.

شالیکار گفت: متأسفانه حمایت‌ در شهرستان‌ها بسیار ضعیف است، به‌طوری که می‌شود گفت وجود ندارد. تلاوت قرآن نیازمند توجه و تدبر مستمع است و نباید تنها محدود به استفاده کلیشه‌ای از آن در ابتدای برنامه‌ها باشد.

یادآور می‌شود: اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی مازندران به میزبانی شهرستان قائم‌شهر و در مصلی جمعه این شهر در حال برگزاری است. در این مراسم هفت قاری ممتاز استان، تلاوت‌های خود را قرائت می‌کنند و از میان قاریان، سه نفر به‌عنوان برگزیده به جشنواره کشوری راه خواهند یافت.

انتهای پیام
captcha