برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی معلمان قرآن در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4104028
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۵

برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی معلمان قرآن در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری ضمن تشریح آخرین وضعیت اجرای جشنواره قرآنی «تدریس ناب» در استان، از برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی ویژه معلمان شرکت‌کننده در این طرح خبر داد.

جشنواره قرآنی تدریس ناب

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا ضمن تشریح آخرین وضعیت اجرای جشنواره قرآنی «تدریس ناب» در استان با اشاره به اینکه براساس فرآیند تعریف شده برای این جشنواره، مربیان مؤسسات و خانه‌های قرآن و معلمان قرآن مجموعه آموزش و پرورش از سراسر استان کلیپ‌های تدریس خود را به دبیرخانه ارسال کردند، اظهار کرد: آثار دریافت شده پس از بررسی گروه‌‌بندی شده‌اند که معلمان بر طبق گروه خود در کارگاه‌های توانمندسازی شرکت می‌کنند.

وی با ذکر اینکه این افراد طی حدود دو ماه یا بیشتر تحت آموزش قرار می‌گیرند، ادامه داد: بعد از پایان کارگاه‌ها، معلمان در حضور اساتید داور، تدریس حضوری خواهند داشت که در این مرحله، افراد برگزیده شناسایی و معرفی می‌شوند.

کارگر بیان کرد: پس از اعلام فراخوان جشنواره تدریس ناب، بالغ بر ۱۲۰ کلیپ از معلمان قرآن سراسر استان به دست ما رسید که با حضور اساتید برتر مورد بازبینی و بررسی و ارزیابی قرار گرفتند و ۹۰ فیلم قابل بررسی بودند؛ این آثار با دو نگاه مبنی بر سطح‌سنجی دانشی و مهارتی معلمان و نیز مباحثی نظیر وضعیت ظاهری و آراستگی معلمان، نحوه بهره‌گیری از ابزار کمک‌آموزشی و غیره مورد سنجش قرار گرفته و گروه‌بندی شدند.

وی با تصریح اینکه کارگاه‌ها به‌ ناچار باید به‌صورت شهرستانی برگزار شوند اما ادامه کار جشنواره با ۹۰ معلم به‌صرفه نیست، گفت: در برخی شهرستان‌ها تعداد حدنصاب برای تشکیل کارگاه‌ها محقق نشده است، لذا مقرر شد که از معلمان دیگری برای شرکت در جشنواره در شهرستان‌ها دعوت شود تا تعداد مخاطبان را تقویت کنیم.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: به‌همین منظور، از معلمان در این شهرستان‌ها دعوت خواهد شد تا به‌صورت حضوری و با همکاری تعدادی از اساتید داور، تدریس خود را ارائه دهند تا این تدریس‌ها نیز به جشنواره قرآنی تدریس ناب اضافه و آن‌را تکمیل کند. پیش‌بینی می‌شود اوایل سال آینده اختتامیه این جشنواره مهم در یک رویداد یک‌روزه و با ارائه تدریس معلمان برگزیده و الگو برگزار شود.

کارگر تأکید کرد: توانمندسازی مربیان قرآنی یکی از دغدغه‌های جدی اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوده و دوره‌های تربیت معلم مختلفی نیز تا کنون برگزار شده است اما همواره این احساس نیاز وجود دارد که مربیان نیاز به بازآموزی و به‌روزرسانی اطلاعات دارند و توانمندسازی آنان باید در دستور کار قرار گیرد که جشنواره قرآنی تدریس ناب اقدامی اصولی در این راستاست.

وی گفت: امروز روش‌های تدریس سنتی جوابگو نیست و لذا مربیان باید به روش‌های نوین تدریس مجهز شوند، خوشبختانه مدرسان خوبی در این حوزه در استان وجود دارد که از سواد آنان در جشنواره قرآنی تدریس ناب استفاده شده است.

انتهای پیام
captcha