مهم‌ترین عامل مقابله با هکرها
کد خبر: 4104157
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲
دانستنی‌های سایبری/ 4

مهم‌ترین عامل مقابله با هکرها

مهمترین روش هکرها دستیابی به نام کاربری و رمز عبور قربانی است که با به دست آوردن اعتماد وی، با روش‌های مختلف از وی گرفته می‌شود.

مهم‌ترین عامل مقابله با هکرهابه گزارش ایکنا؛ امروزه مفهوم هک برای همه ما مفهومی آشناست، به ویژه برای کسانی که سال‌ها از اينترنت استفاده کرده‌اند. بنابراين می‌توان گفت افراد زيادی هستند که هر روزه قربانی هکرها می‌شوند. به همین دلیل ایمن نگه داشتن اطلاعات شخصی در دنیای دیجیتال از گزند هکرها به یکی از سخت‌ترین و پرچالش‌ترین کارها تبدیل شده است.  از این رو فراگیری شبکه‌های اجتماعی و وجود اطلاعات شخصی، محافظت از آنها در برابر دسترسی غیرمجاز را الزامی می‌کند.

علی‌محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با ایکنا راهکارهایی را در رابطه با امنیت حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی توصیه کرده است که در ادامه می‌خوانید.

هک کردن شبکه‌های اجتماعی را می‌توان نوعی دسترسی غیرمجاز به اکانت کاربران در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد که تنها راه برای ورود به اکانت‌ها در شبکه‌های اجتماعی، داشتن رمز ورود و نام کاربری است.

بهره بردن از شیوه‌های گوناگون مهندسی اجتماعی توسط مجرمان سایبری و اعتماد بیش از حد کاربران به افراد آنلاین در فضای مجازی زمینه سوءاستفاده را فراهم آورده و مهمترین علت در وقوع بسیاری از کلاهبرداری‌هاست. معمولاً مجرمان سایبری از راه‌های ساده و تکیه بر اعتماد قربانی به اهداف خود دست پیدا می‌کنند که در این زمینه می‌توان به ارسال پیامک جعلی، تبلیغات اغواکننده و جذاب، دوستی‌های اینترنتی و... اشاره کرد.

البته برخی از مجرمان از شیوه‌های پیچیده‌تری همچون ارسال بدافزار و ویروس، کیلاگر، فیشینگ و... نیز استفاده می‌کنند که هدف آن‌ها آلوده کردن سیستم فرد قربانی بوده که در ادامه می‌تواند منجر با اخاذی و باج‌گیری نیز شود.

مهمترین روش آن‌ها که ساده‌ترین روش نیز به شمار می‌رود دستیابی به نام کاربری و رمز عبور قربانی است که با به دست آوردن اعتماد وی، با روش‌های مختلف از وی گرفته خواهد شد. بنابراین به کاربران فضای مجازی توصیه می‌شود به هیچ عنوان فریب افراد ناشناس در فضای مجازی را نخورده و در مقابل درخواست‌های نامتعارف با دقت و هوشیاری بیشتری برخورد کنند.

انتهای پیام
captcha