لزوم تحقق اهداف محله اسلامی با محوریت مساجد
کد خبر: 4104687
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

لزوم تحقق اهداف محله اسلامی با محوریت مساجد

امام جمعه بخش بهاران بر لزوم تحقق اهداف محله اسلامی با محوریت مساجد تاکید کرد وگفت: مساجد و روحانیت در نهضت بزرگ انقلاب اسلامی نقش محوری داشته‌اند، لذا تحقق محله اسلامی باید طبق طراز انقلاب اسلامی باشد که برای تحقق آن نیازمند تامین زیرساخت‌ها هستیم.

جلسه تشکیل تحقق محله اسلامی در روستای کماسی بخش بهارانبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام رضازاده، امام جمعه بخش بهاران به همراه سرپرست بخشداری و فرمانده حوزه بعثت بخش‌بهاران امروز، 14 آذر با حضور در روستای کماسی این شهرستان جهت تشکیل قرارگاه محله اسلامی گفت: تحقق جامعه اسلامی در گرو تحقق اهداف محله اسلامی با محوریت مساجد است.

حجت‌الاسلام رضازاده مشارکت، هدایت، حمایت، نظارت و صیانت از طرح محله اسلامی را ضروری دانست و تصریح کرد: مساجد و روحانیت در نهضت بزرگ انقلاب اسلامی نقش محوری داشته‌اند. لذا تحقق محله اسلامی باید طبق طراز انقلاب اسلامی باشد که برای تحقق آن نیازمند تامین زیر ساخت‌ها هستیم.

حجت‌الاسلام رضازاده با اشاره به نقش مساجد در پیروزی‌های دوران دفاع مقدس و خنثی کردن ترورهای دشمن بیان کرد: قرارگاه تحقق محله اسلامی به احیای مساجد و رسیدن مسجد به جایگاه حقیقی کمک می‌کند، لذا تشکیل شورای تحول محله با هدف تحقق گفتمان‌‌سازی، تهیه و تدوین برنامه، ساختارسازی، ظرفیت‌سازی، پیاده‌سازی و عملیات میدانی در سطح محلات مدنظر است.

 وی افزود: متاسفانه دشمنان اسلام نقشه شوم دلسردی جوانان از مساجد در جنگ‌نرم را طراحی کرده‌اند که با حضور جوانان مومن و انقلابی در صحنه تلاش خواهیم کرد با اجرای این طرح این توطئه خنثی شود.

 امام جمعه بخش‌بهاران تصریح کرد: زمینه تحقق تمدن نوین اسلامی نیازمند زیرساخت‌های همچون طرح محله اسلامی است که امیدواریم با حضور نوجوانان و جوانان این مهم عملیاتی شود.

همچنین؛ در این طرح با استفاده از ظرفیت معتمدین محلی، مردم و بسیجیان با مرکزیت مساجد و محوریت ائمه جمعه و جماعات مشکلات هر محله احصاء و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی راهکار‌های علمی برای حل مسائل ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha