عزاداری ایام فاطمیه اول در مساجد زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 4105207
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

عزاداری ایام فاطمیه اول در مساجد زنجان برگزار می‌شود

همزمان با ۱۳ جمادی‌الاولی، سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و آغاز فاطمیه اول، مراسم سوگواری و عزاداری در مساجد استان زنجان برگزار می‌شود.

عزاداری ایام فاطمیه

به گزارش ایکنا از زنجان، با توجه به اینکه دو قول ۱۳ جمادی‌الاولی و ۳ جمادی‌الثانی درباره شهادت حضرت فاطمه(س) شهرت بیشتری دارد؛ روزهای ۱۱ تا ۱۳ جمادی‌الاولی، فاطمیه اول و روزهای سوم تا پنجم جمادی‌الثانی، فاطمیه دوم نام‌گذاری شده است.

در فاطمیه اول مراسم عزاداری و سوگواری سالروز شهادت دخت گرامی نبی اکرم(ص) با سیاه‌پوش کردن مساجد آغاز و مراسم سخنرانی برای تبیین سیره حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور روحانیون و ذکر مصیبت برگزار می‌شود.

به همین منظور مراسم عزاداری شهادت صدیقه کبری(س) با سخنرانی حجت‌الاسلام احمدی و حجت‌الاسلام موسوی امشب بعد از نماز مغرب و عشا در آستان مقدس امامزاده زیدالکبیر(ع) برگزار می‌شود.

این مراسم با مادحان علی عباسی، داود یوسفی، علی حیدری، مجید کردلو، نوید سجادی و مهدی نوروزی و با نوای محمدامین ذوالقدری‌ها به همراه احسان شام برگزار می‌شود.

همچنین مراسم عزاداری برای مادر خوبی‌ها به همراه سفره مهمانی حضرت زهرا(س) ١٧ آذرماه ساعت ۱۵ تا ١٧ ویژه دختران دهه هشتادی به همت هیئت دخترانه بنت‌الهدی در دارالقرآن‌الکریم زنجان برگزار می‌شود.

در حسینیه اعظم زنجان نیز مراسم عزاداری ایام فاطمیه اول با سخنرانی حجت‌الاسلام حسین طائب و مداحی مرتضی حیدری، سیدیوسف شبیری و سیدمحمود حسینی ساعت ۲۰:۳۰ به مدت دو شب از ۱۶ آذرماه برگزار خواهد شد.

در دیگر مساجد استان زنجان نیز مراسم عزاداری و سوگواری با همراهی مردم محله از امشب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha