فراخوان بیست‌وهفتمین ‌جشنواره بین‌المللی «شعر فارسی رضوی» منتشر شد
کد خبر: 4106451
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶

فراخوان بیست‌وهفتمین ‌جشنواره بین‌المللی «شعر فارسی رضوی» منتشر شد

بیست‌وهفتمین ‌جشنواره بین‌المللی «شعر فارسی رضوی» به میزبانی کرمان و در موضوعات زندگی و سیره امام رضا(ع) و برداشت شاعرانه از روایات و معارف آسمانی زیارت‌نامه امام برگزار می‌شود.

جشنواره شعر رضوی

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی، بیست‌وهفتمین ‌جشنواره بین‌المللی «شعر فارسی رضوی» به میزبانی کرمان و در موضوعات زندگی و سیره امام رضا(ع)، برداشت شاعرانه از روایات و معارف آسمانی زیارت‌نامه امام رضا‌(ع)، القاب خاص حضرت رضا(ع) همچون انیس‌النفوس، شمس‌الشموس، رئوف، عالم آل محمد و...، نقش امام رضا(ع) در حیات اجتماعی و سیاسی شیعه و «حاج قاسم خادم الرضا(ع)» برگزار می‌شود.

ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای؛ شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با آن حضرت؛ فرآوری محتوای تولیدی جشنواره‌ برای انتشار در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی؛ استفاده از ابزار مؤثر و زبان گویای شعر برای ترویج معارف دینی و رضوی و حمایت از شاعران آیینی کشور به ویژه شاعران جوان از اهداف برگزاری بیست‌وهفتمین ‌جشنواره بین‌المللی «شعر فارسی رضوی» است.

این جشنواره در ۳ بخش کلاسیک (غزل، قصیده، مثنوی و... )؛ ترانه و نو (نیمایی ، سپید و ... ) و بدون محدودیت سنی برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان مجاز به ارسال اثر در تمام بخش‌های جشنواره (کلاسیک، ترانه و شعر نو ) و در هر بخش حداکثر ۳ اثر به دبیرخانه هستند. اشعار ارسال شده به دوره‌های قبلی جشنواره، از دور رقابت حذف می‌شوند و آثار شاعران فارسی‌زبان در خارج از ایران، از طریق رایزن‌های فرهنگی یا تارنمای شمس‌توس قابل دریافت است.

برگزاری شب شعر رضوی در کشور افغانستان و برگزاری کارگاه‌های شعر مناسب با موضوعات جشنواره است و در پایان به منتخبین جوایز نفیس اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر جشنواره می‌توانند به تارنمای شمس توس به نشانی shamstoos.ir و برای ثبت‎نام و ارسال اثر به پورتال portal.shamstoos.ir یا رایانامه razavifestival.shf@gmail.com  مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha