برگزاری برنامه‌های تبیینی بزرگداشت روز بصیرت در گیلان
کد خبر: 4107014
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳

برگزاری برنامه‌های تبیینی بزرگداشت روز بصیرت در گیلان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری مراسم استانی بزرگداشت «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» در روز هشتم دی در پیاده‌راه فرهنگی شهدای ذهاب رشت خبر داد و گفت: به منظور بزرگداشت یوم الله نهم دی برنامه‌های تبیینی بسیاری با محوریت مساجد، بقاع متبرکه، دانشگاه‌ها، مدارس و … انجام خواهد شد.

حجت الاسلام اشجری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان،  حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در نشست ستاد بزرگداشت یوم الله نهم دی (روز بصیرت و میثاق امت با ولایت) شهرستان رشت که امروز، 23 آذرماه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در سال 1388 دشمنان نظام با همراهی برخی عناصر خائن داخلی، ادعای دروغین تقلب در انتخابات را بهانه قرار دادند و به منظور براندازی، فتنه 88 را کلید زدند که به لطف خداوند و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و بصیرت ملت شریف ایران ناکام ماند.

وی با بیان اینکه ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای بارها در فرمایشات خود بر واژه فتنه تأکید فرموده‌اند، افزود: متأسفانه برخی همچنان اصرار دارند از واژگان جایگزین همچون واقعه 88، اتفاق 88 و یا سوء تفاهم 88 استفاده کنند. در فتنه 88، تمام کفر در مقابل تمام اسلام قرار گرفته بود اما ملت مسلمان ایران با خلق حماسه نهم دی بساط فتنه ۸۸ را در هم پیچید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به طلایه‌داری و پیشتازی گیلانیان در بزنگاه‌های حساس تاریخی اشاره کرد و افزود: مردم بصیر و ولایتمدار گیلان در هشتم دی ماه سال 1388 یک روز زودتر از مردم سراسر کشور در صحنه حاضر شدند و زمینه خلق حماسه باشکوه نهم دی را فراهم آوردند.

وی با اشاره به نقش دشمنان نظام در ایجاد اغتشاشات اخیر، تأکید کرد: اغتشاشات اخیر فتنه نیست بلکه یک جنگ ترکیبی تمام عیار است که در آن دشمنان نظام با بهره‌گیری از رسانه‌های مزدور و فضای مجازی به مقدسات دینی، اسلام و قرآن هجمه وارد می‌کنند و استقلال، تمامیت ارضی میهن اسلامی و وحدت اقوام ایرانی را هدف قرار داده‌اند.

اشجری با اشاره به منویات و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: ایشان معتقدند که دنیاطلبان برای رسیدن به مقاصد و امیال شیطانی خود در جهان فتنه ایجاد می‌کند و تنها با روشنگری می‌توان نقشه دشمنان را خنثی کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر اهمیت جهاد تبیین و روشنگری در جامعه و همچنین ضرورت پاسخگویی به پرسش‌های نسل جوان، اظهار کرد: به لطف خداوند، تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و هوشیاری مردم بصیر ایران این جنگ ترکیبی تمام عیار دشمن نیز به شکست خواهد انجامید.

وی از برگزاری مراسم استانی بزرگداشت «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» در روز هشتم دی در پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب رشت خبر داد و تصریح کرد: به منظور بزرگداشت یوم الله نهم دی تنها به برگزاری مراسم میدانی اکتفا نمی‌شود و برنامه‌های تبیینی بسیاری با محوریت مساجد، بقاع متبرکه، دانشگاه‌ها، مدارس و… انجام خواهد شد.

اشجری با بیان اینکه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جولانگاه دشمنان نظام شده است، گفت: فعالان فرهنگی و انقلابی به‌منظور تولید محتوای فرهنگی با بهره‌گیری از ابزار هنر و توزیع صحیح آن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، حضوری مثمر و پررنگ‌تر داشته باشند.

انتهای پیام
captcha