انقلاب به زنان جایگاه رفیعی بخشید
کد خبر: 4108552
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱

انقلاب به زنان جایگاه رفیعی بخشید

رییس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه گفت: همه مکاتب بشری زن را ابزاری برای رسیدن به خواسته‌های خود می‌دانند، حال آنکه دین مبین اسلام به عنوان یک مکتب الهی به بانوان جایگاه رفیع و قداست بخشیده است و با الهام از دین هم انقلاب به بانوان جایگاه رفیعی بخشید.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، انقلاب به زنان جایگاه رفیعی بخشید 29 آذر در نشست تبیینی و بصیرتی که با حضور فعالان فرهنگی در سالن جلسات تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: همه مکاتب بشری به نوعی درصدد هستند، از بانوان به عنوان یک ابزار درراستای رسیدن به قدرت و ثروت حداکثر استفاده را کنند.

وی با بیان اینکه نگاه توحیدی به بانوان از سایر مکاتب و دیدگاه‌ها متمایز است، ادامه داد: دین مبین اسلام یک مکتب الهی بوده، پس مقام بانوان را به عنوان یک انسان ارج نهاده، به آنها جایگاه رفیع، قداست و منزلت بخشیده است.

وی با اشاره به اینکه حذف جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون مقام زن در سازمان ملل متحد بازتاب گسترده‌ای در بین رسانه‌های ایران و جهان داشته است، ادامه داد: انقلاب ایران از وجهه اسلامی برخوردار است، به‌این ترتیب با الهام از دستورات دینی به زنان شان و منزلت ویژه داده و همه امکانات لازم برای پیشرفت شغلی، تحصیلی و معنوی آنها فراهم کرده، پس چنین واکنش‌هایی درمواجهه با کشور ما بدون‌شک درراستای سایر اقدامات ستیزه‌گرانه در ارتباط با ایران است.

وی با بیان اینکه امروزه بانوان در همه عرصه‌ها اعم از علمی، اقتصادی، سیاسی، ورزشی و .... موفقیت‌های چشمگیری به دست آورده است، که نظیر آن را قبل از انقلاب نمی‌توانیم مشاهده کنیم، ادامه داد: حال آنکه در غرب حقوق زنان چه داخل خانواده چه در اجتماع لگدمال می‌شود.

وی با بیان اینکه، در هیچ مکتب و مذهبی بانوان شایسته‌ای همچون حضرت خدیجه (س)، زهرا (س)، زینب (س)، معصومه (س) نمی‌توان یافت، ادامه داد: این زنان بصیر و شجاع باید الگویی برای سایر زنان قرار گیرند.

حجت‌الاسلام محمدی ضمن اینکه فرا رسیدن ایام فاطمیه (س) را تسلیت گفت، افزود: همه رفتارهای حضرت زهرا(س) برای آحاد جامعه اعم از زن و مرد باید الگو قرار گیرد، چراکه ایشان از هرنظر شخصیت برجسته و ممتازی داشتند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه بر لزوم تلاش درراستای شناخت هرچه‌بیشتر بانو فاطمه زهرا (س) تاکید کرد و گفت: تا زمانی که ما خودمان نتوانیم حضرت زهرا (س) را به خوبی بشناسیم، نخواهیم توانست ایشان را به دیگران معرفی کنیم.

انتهای پیام
captcha