حضرت فاطمه(س) شهیده راه دفاع از ولایت و امامت است
کد خبر: 4109755
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۵

حضرت فاطمه(س) شهیده راه دفاع از ولایت و امامت است

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه خرم‌آباد با اشاره به اینکه دخت نبی مکرم اسلام را شهیده راه ولایت و امامت بود، گفت: دفاع حضرت زهرا(س) از امام علی(ع) به هیچ عنوان دفاع از همسر خودش نبود بلکه برای جایگاه و مقام ولایت و امامت بود.

حجت‌الاسلام امیری، مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه خرم آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام محمد امیری، مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه خرم‌آباد، دوشنبه، پنجم دی، در جمع پرسنل قرارگاه عملیاتی لشگر ۸۴ لرستان، اظهار کرد: در هیچ شرایطی نمی‌توان ابعاد وجودی و شخصیتی و سیره فاطمی را تبیین کرد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) به‌عنوان دخت نبوت، همسر ولایت و مادر امامت دارای ویژگی‌هایی است که در هر زمان می‌تواند الگوی بشریت قرار گیرد، گفت: در زمان جاهلیت خرافات و انحرافاتی در زندگی‌ وجود دارد امروز گاها هم این رسم‌ مشاهده می‌شود.

امیری با بیان اینکه در جاهلیت می‌گفتند نسل از فرزند پسر منتقل می‌شود و به کسی که صاحب فرزند پسر نبود ابتر گفته می‌شد، یکی از اهداف نبی مکرم اسلام را مبارزه و مخالفت با خرافات دانست و افزود: زمانی که فرزندان پسر نبی مکرم اسلام از دنیا رفتند یکی از چیزهایی که کفار به پیامبر(س) طعنه می‌زدند که خداوند فرزند پسر به او نداده است.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه خرم‌آباد با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) به پیامبر(ص) هدیه داده شد و سوره کوثر در شأن ایشان نازل شد، ادامه داد: در خصوص معنای کوثر تعابیر مختلفی به کار رفته است کمااینکه زمانی که نعمتی به کسی داده می‌شود قطعا انسان باید جبران کند و خداوند به نبی مکرم اسلام می‌فرماید: وقتی ما کوثر به او عطا کردیم، برو نماز کن، سجده خدا را به جای آور و یک شتر قربانی کن و بدان کسانی که به تو طعنه زدند، خودشان ابتر هستند.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار از نسل حضرت زهرا(س) هستند و آن حضرت در سن ۶ سالگی مفتخر به کنیه ام‌ابیها می‌شود، گفت: در شعب ابیطالب در طول یک هفته حضرت خدیجه(س) و ابوطالب از دنیا می‌روند و آنجا فاطمه(س) سنگ صبور پیامبر(ص) در آن شرایط سخت و تحریم شعب ابی‌طالب می‌شود.

امیری با بیان اینکه نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار به درستی مقام حضرت زهرا(س) را فهمیده‌اند به طوری‌که در بیان منجی عالم بشریت آمده است که حضرت فاطمه(س) برای من الگو و اسوه است، خاطرنشان کرد: اولین کسی که برای ولایت جان خود را فدا کرد و در مقابل دشمن ایستاد، حضرت زهرا(س)بود

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه خرم‌آباد، دخت نبی مکرم اسلام را شهیده راه ولایت و امامت دانست و با تأکید بر اینکه دفاع حضرت زهرا(س) از امام علی(ع) به هیچ عنوان دفاع از همسر خودش نبود بلکه برای جایگاه و مقام ولایت و امامت بود، اضافه کرد: امروز باید به سیره فاطمی تأسی کنیم و بدانیم در راه حریم ولایت شاید حتی سیلی هم بخوریم، سختی‌ها را تحمل کنیم و تکلیف خودمان در سرباز ولایت را بدانیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به عنوان ولایت‌فقیه، جهاد تبیین را تکلیف می‌دانند و در سخنرانی‌‌ها کلید واژه‌هایی را بیان و سال‌ها را نامگذاری می‌کنند، اظهار کرد: جهاد به معنای تلاش در یک میدان مبارزه است، گاهی میدان در جبهه جنگ است و دو طرف با هم در حال جنگ هستند، گاهی جهاد و میدان مبارزه، جنگ شناختی است که در آن دشمن میدان مبارزه را روی باورها متمرکز می‌کند.

امیری با بیان اینکه در جهاد تبیین از دیدگاه مقام معظم رهبری یک فریضه قطعی فوری است، خاطرنشان کرد: فریضه به معنای فرض شدن بر انسان است و رهبری جهاد تبیین را حکم می‌دانند البته باید بدانیم بین حکم و فتوا تفاوت وجود دارد و حکم بالاتر از فتوی است.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه خرم‌آباد با اشاره به اینکه وقتی ولی‌فقیه حکم می‌کند مراجع تقلید هم باید از ولی‌فقیه تبعیت کنند، گفت: جهاد تبیین یک فریضه است و جایگزین ندارد و باید انجام شود کمااینکه یکی از عرصه‌های جهاد تبیین، فضای مجازی است و از دیدگاه مقام معظم رهبری ذکر مستحبی بعد از نماز واجب حضور در فضای مجازی است، البته این حضور باید افرادی را از غفلت بیدار کند یا یک نفر را در گرداب انحراف این فضا نجات دهد.

وی با بیان اینکه امروز می‌بینیم قاتلین اغتشاشات همه می‌گویند ما قبلا اهل نماز و هیئت بودیم و فضای مجازی ما را منحرف کرد، ادامه داد: در فضای مجازی نهاد نظارتی وجود ندارد ولی باید مدیریت شود و کسانی که قدرت پاسخگویی و تبیین منطقی و مستدل دارند باید میدان‌دار جهاد تبیین در فضای مجازی باشند.

امیری با بیان اینکه در شرایط فعلی بی‌تفاوتی وجود ندارد یا باید در جبهه حق باشیم یا باطل باشد، اظهار کرد: به تاسی از حضرت زهرا(س) پشتیبان ولایت باشیم و بدانیم اگر دست از ولی زمان برداریم، سر حسین زمان برای نی می‌رود و شماتت آن برای ما می‌ماند.

انتهای پیام
captcha