تضعیف بنیان خانواده، ویران‌کننده‌ترین منکر در جامعه اسلامی است
کد خبر: 4110354
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
دبیر ستاد امر به معروف هرمزگان:

تضعیف بنیان خانواده، ویران‌کننده‌ترین منکر در جامعه اسلامی است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان گفت: امروز منکری بزرگ‌تر و ویران‌کننده‌تر از تضعیف بنیان خانواده در جامعه اسلامی نیست و بیکاری جوانان و رکود اقتصادی به این بنیان اساسی آسیب رسانده است.

حجت الاسلام کریمی دبیر ستاد امر به  معروف هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام حسن کریمی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، امروز، 7 دی‌ماه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز عدم توجه به مسائل مربوط به جوانان و فراهم نبودن شرایط ازدواج و مسکن، عمده‌ترین مشکلات جوانان ایرانی را شکل داده و این مسئله تاکنون با کم‌لطفی‌های زیادی از سوی مسئولین رو به رو شده است.

وی افزود: در کشور ما که حدود ۳۰ درصد از جمعیت را جوانان تشکیل می‌دهند، واضح است که ایجاد فضایی مناسب برای فراهم آوردن فرصت‌ها و تحقق نیاز‌ها و خواسته‌های آنان نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی کلان است. امروز منکری بزرگ‌تر و ویران‌کننده‌تر از تضعیف بنیان خانواده نیست و بیکاری جوانان و رکود اقتصادی، گذران زندگی را بر مردم چنان سخت و دشوار کرده که به بنیان خانواده‌ها آسیب رسانده و این کانون حیاتی را به چالش کشیده است.

کریمی با تأکید بر اینکه تضعیف بنیان خانواده سبب از بین رفتن سرمایه‌های انسانی و اجتماعی در جامعه می‌شود، تصریح کرد: تداوم این شرایط بسیار نگران‌کننده است و باید برای برون‌رفت از آن هر چه زودتر دست به کار شد. تشکیل وزارت خانواده و جوانی جمعیت باید در برنامه‌ریزی کلان کشور برای برون‌رفت از مشکلات مهم این حوزه در دستور کار قرار گیرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان در پایان یادآور شد: مسئولان کشور و استان هرمزگان باید در قبال نسل جوان در راستای حمایت از بنیان خانواده و بها دادن به این سرمایه‌های انسانی و اجتماعی، پاسخگو باشند.

انتهای پیام
captcha