اجرای محفل بین‌المللی قرآن در جوار مزار ابومهدی المهندس
کد خبر: 4110932
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

اجرای محفل بین‌المللی قرآن در جوار مزار ابومهدی المهندس

محمد انجم‌شعاع خبر داد: محافل انس با قرآن با همراهی ساختارهای مردمی کشورهای جبهه مقاومت همزمان با سومین سالروز شهادت سردار سپهبد شهید سلیمانی برگزار می‌شود.

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترتمحمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: یکی از اقدامات که همواره از نخستین سالگرد سردار دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از سوی اتحادیه، فراتر از مرزهای ایران اسلامی برگزار شد، محفل انس با قرآنی با حضور کشورهای محور مقاومت به صورت همزمان بوده است.

وی با اشاره به برگزاری مشابه این محفل قرآنی در سومین سالگرد شهادت ایشان، ادامه داد: با عنایت خداوند و علی‌رغم مشکلات در مسیر اجرای برنامه‌های قرآنی در خارج از کشور، تا این لحظه، این محفل عصرگاه 13 دی‌ماه، ساعت 18 به وقت ایران به صورت مستقیم از کرمان بر سر مزار شهید آغاز و از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

انجم‌شعاع بیان کرد: امیدواریم که سایر شبکه‌ها نیز به پخش این محفل قرآنی بپردازند و همزمان برنامه محفل قرآنی کشورهای عراق، لبنان، سوریه، فلسطین و یمن در قاب تلویزیون نقش خواهد بست.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات اضافه کرد: علاقه‌مندیم که این محفل در محل شهادت سردار دل‌ها در عراق برگزار شود که تا این لحظه، مجوز برگزاری این محفل از سوی مراجع امنیتی صادر نشده است، اما برگزاری محفل قرآنی بر سر مزار شهید ابومهدی المهندس، قطعی شده است، بنابراین محفل قرآنی در وادی‌السلام نجف اشرف همراه با اجرای گروه‌های تواشیح و ابتهال‌خوانی خواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه تلاشمان برای فراهم کردن برگزاری محفل قرآنی در جایگاه شهادت ایشان کماکان ادامه خواهد داشت، گفت: همچنین محفل قرآنی در سوریه در مرقد مطهر حضرت زینب(س)، مکانی که در هر سفر عملیاتی، شهید سلیمانی عرض ادبشان را به ساحت این بانوی گرانقدر اعلام می‌داشت، خواهیم داشت.

انجم‌شعاع با اشاره به برگزاری محفل قرآنی در حلب، منطقه‌ای که قدمگاه سردار شهید سلیمانی بوده است، اظهار کرد: همچنین محفل قرآنی در لبنان در منطقه سور و بیروت در جوار مرقد شهدای مقاومت، برنامه‌ریزی شده است، البته منطقه دقیق آن به دلیل مسائل امنیتی اعلام نمی‌شود، اما این محفل در جوار شهدای مقاومت در دو منطقه، همزمان با محفل کرمان برپا می‌شود.

وی بیان کرد: تلاش‌ها برای برگزاری محافل قرآنی و برنامه از مجموعه سایر کشورها چون یمن، فلسطین و حتی بحرین ادامه دارد و مثل سال گذشته که توانستیم از فلسطین اجرای تلاوت داشته باشیم، احتمالاً امسال از یمن و فلسطین برنامه‌‌ خواهیم داشت.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی با تأکید بر اینکه محفل قرآنی فوق به صورت همزمان با سایر کشورهای مقاومت نیز انجام می‌شود، گفت: این محفل طی یک ساعت و 30 دقیقه به صورت مستقیم از سیمای قرآن با شکوه درخور شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود. محور این برنامه ساختارهای برنامه نهاد است به دلیل اینکه معتقدیم حاج قاسم سلیمانی از دل مردم و برای مردم بود و این محفل قرآنی از سوی اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت و با همکاری سایر اتحادیه‌های استانی و سایر نهادها چون شورای عالی قرآن و سازمان اوقاف و امور خیریه(در زمینه اعزام و معرفی قاریان و حافظان) برگزار می‌شود و در سایر کشورها نیز اجرای این برنامه بر دوش ساختارهای مردم ‌نهاد است که با استقبال آنها نیز روبرو شده‌ایم.

انتهای پیام
captcha