حضور 9 استان در جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر مازندران
کد خبر: 4111970
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱
دبیر جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر استان مازندران بیان کرد:

حضور 9 استان در جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر مازندران

دبیر جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر استان مازندران گفت: استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، تهران، گیلان، گلستان، سمنان، قزوین و البرز در جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر استان مازندران حضور دارند.

حسین جوادی

به گزارش ایکنا از مازندران، حسین جوادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و دبیر جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر استان مازندران، ۱۳ دی در نشست خبری با محوریت جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر استان گفت: استان مازندران در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون فعالیت‌های متنوع و شایسته تحسینی در عرصه نمایش داشته است و گروه‌های نمایشی این خطه از شمال کشور آثار مطلوب و فاخری تولید و روانه فستیوال‌های ملی و بین‌المللی کرده‌اند. 

وی افزود: بستر حضور ۹ استان برای رقابت صحنه‌ای 19 گروه نمایشی در مازندران فراهم است و در تدارک مقدمات اجرایی و آماده‌سازی زیرساخت‌های موجود استان هستیم.

جوادی با بیان اینکه در بازه زمانی ۱۸ الی۲۱ دی‌ماه سال جاری در دو نوبت صبح و عصر در بلک باکس و سالن سلمان هراتی مجتمع فرهنگی هنری اداره کل ارشاد و سالن حوزه هنری استان، گروه‌های نمایشی به روی صحنه خواهند رفت، تصریح کرد: استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، تهران، گیلان، گلستان، سمنان، قزوین و البرز در این جشنواره حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر فجر قرار است به میزبانی چهار استان مازندران، کرمانشاه، بوشهر و فارس برگزار شود و در پایان برگزیدگان به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان مازندران به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با همکاری انجمن هنرهای نمایشی شعبه مازندران برگزار شد که نمایش مرگ با سوراخ اضافه به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین فلاحت‌پیشه از شهرستان بابلسر، نمایش صنم به نویسندگی بهناز دوستی و کارگردانی ارسلان مهدوی از شهرستان ساری به عنوان منتخبین این جشنواره در جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر شیراز به روی صحنه خواهند رفت.

وی اظهار کرد: تلاش داریم تا از حداکثر توان و امکانات استان در اجرای این رویداد مهم استفاده کنیم و همچنین تقویت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های زیر ساختی در مرکز استان نیز با جدیت دنبال می‌شود.

جوادی با اشاره به اینکه آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای تئاتر در منطقه سه کشور روز 21 دی ماه جاری در تالار مرکزی ساری برگزار خواهد شد، گفت: پوشش رسانه‌ای این رویداد مهم فرهنگی ـ هنری مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود شاهد حضور تقریبی 180 الی 200 نفر از هنرمندان تئاتر در این دوره از جشنواره در مازندران باشیم، خواستار همراهی دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد منطقه‌ای شد.

دبیر جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر استان مازندران اظهار کرد: تلاش داریم میزبان جشنواره بین‌المللی تئاتر، فیلم و موسیقی فجر باشیم، این استان با سبقه فرهنگی، اجتماعی و توانمندی‌های اقتصادی که دارد، می‌تواند میزبان شایسته‌ای برای این رویداد مهم فرهنگی ـ هنری باشد.

وی در ادامه از فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با سایر دستگاه‌های اجرایی استان در راستای تقویت حوزه فرهنگ و هنر خبر داد و افزود: برگزاری جشنواره نوجوان مازندرانی نمونه‌ای از این فعالیت‌های مشترک است که در مدارس استان برگزار خواهد شد.

جوادی با بیان اینکه فعالیت‌های این اداره کل همچنین در ادارات تابعه شهرستان‌ها با محور سبقه فرهنگی، اجتماعی، فراوانی هنرمندان در هر رشته هنری و... برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، گفت: جشنواره کاتی نیز از دیگر برنامه‌های این اداره کل در راستای شناسایی و تقویت هنرمندان بومی استان است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری استان با عنوان ۱۰ شهر، ۱۰ رویداد تدوین شده است، افزود: این فعالیت‌ها با تجلیل از چهره‌های برتر همراه خواهد بود.

انتهای پیام
captcha