مشکل مسکن طلاب رفع شود
کد خبر: 4113238
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

مشکل مسکن طلاب رفع شود

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن مهم‌ترین راهکار برای رفع مشکل مسکن طلاب و دیگر اقشار مردمی است.

نشست شورای مسکن طلاب استان

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه استان، آیت‌الله سیدنصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 18 دی‌ماه در نشست شورای مسکن طلاب استان، یکی از مهم‌ترین معضلات جدی مردم استان و طلاب را تامین مسکن برشمرد و اظهار کرد: راه‌حل این مشکل اجرای مطلوب طرح نهضت ملی مسکن است.

وی افزود: به شرطی مسکن ویلایی برای طلاب ثبت‌نام کرده در طرح نهضت ملی مسکن ساخته می‌شود که برای همه افراد جامعه این طرح نیز اجرا شود.

همچنین، علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه ۶۰۰ طلبه در این استان بدون مسکن هستند، گفت: از این تعداد ۲۳۱ نفر در طرح نهضت ملی ثبت‌نام کرده‌اند که تعدادی از آن‌ها هم‌اکنون ساکن در شهر‌ها و روستا هستند.

وی با اشاره به سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور برای حضور طلبه‌ها در روستا‌ها، افزود: این کار برای توجه به مسائل شرعی و فرهنگی است، لذا ضرورت دارد مسکن نیز برای آنان ساخته شود.در این جلسه مصوب شد؛ بنیاد مسکن زمین برای ساخت منازل طلبه‌ها در روستا‌ها و راه و شهرسازی نیز در شهر و اطراف برای ساخت منازل در نظر بگیرد.

استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به تاکید رئیس جمهور برای ساخت منازل ویلایی در شهر‌های دارای زمین با وسعت زیاد، اضافه کرد: ساخت منازل در این طرح جدید در شهر‌های دوگنبدان و دهدشت انجام می‌شود.

احمدزاده نبود زمین در شهر یاسوج را معضلی مهم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن دانست و ابراز کرد: همه زمین‌های دولتی موجود در این شهر برای مسکن ملی در نظر گرفته شده است، اما با توجه به آمار بالای متقاضیان مسکن هنوز کافی نیست.

وی یادآور شد: برای رفع این مشکل در یاسوج با سازمان اوقاف استان مذاکراتی انجام شده و امیدواریم بتوانیم با اجرای این کار در اطراف شهر یاسوج شهرکی جدید ایجاد کنیم.

همچنین، حجت‌الاسلام سیدعلا رفیعی، رئیس مسکن طلاب کشور نیز در این نشست با بیان اینکه ۱۲۰ هزار طلبه در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد ۵۰ هزار نفر بدون مسکن هستند و به منظور تامین مسکن برای این افراد تفاهم نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی برای خانه دار کردن ۳۰ هزار نفر آنان منعقد شده است.

وی افزود: هدف از این اقدام این است که طلاب فقط در شهر‌های بزرگ مانند قم متمرکز نباشد و در دیگر شهر‌ها و روستا‌ها نیز سکونت کنند.

انتهای پیام
captcha