اهدای کتاب به دانش‌آموزان مناطق محروم و کم برخوردار کردستان
کد خبر: 4113430
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴

اهدای کتاب به دانش‌آموزان مناطق محروم و کم برخوردار کردستان

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از اهدای کتاب به دانش‌آموزان مناطق محروم و کم برخوردار استان کردستان خبر داد.

اهدای کتاب به دانش‌آموزان محروم کردستانی

به گزارش ایکنا از کردستان، حمیدرضا گوهری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان امروز، 19 دی‌ماه در مراسم اهدای کتاب به دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار کردستان گفت: 565 بسته فرهنگی شامل 6 عدد کتاب فرهنگی مناسب گروه سنی مخاطبان، دو عدد دفتر، یک عدد ماکت و سی دی بازی فکری، هفت قطعه شگفت انگیز به دانش ‌آموزان اهدا خواهد شد.

وی افزود: این طرح در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و رشد سرانه مطالعه کتاب در مناطق حاشیه شهری و روستاها توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می شود.

مدیرکل کانون استان کردستان بیان کرد: این کتاب‌ها با موضوعات علمی، داستانی، تاریخی، هنر و سرگرمی... برای استفاده دانش‌آموزان با هدف بالابردن سطح مطالعه بین کودکان و نوجوانان اهدا شد.

وی با دعوت از دانش‌آموزان برای حضور در مراکز کانون گفت: کتاب و کتاب‌خوانی محور اصلی فعالیت‌های کانون پرورش فکری است و کتاب‌خانه‌ها هم پایگاه اصلی انجام این فعالیت‌ها در کنار فعالیت‌های فرهنگی - هنری و ادبی متنوع به‌حساب می‌آیند که می‌توانید با حضور در کانون از تمامی فعالیت‌ها بهره‌مند شوید.

غلامعلی کرمی‌نیاز، معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کردستان در ادامه با تشکر از بانیان این کار خیر دانش‌آموزان را به کتابخوانی توصیه کرد و گفت: باید نسل جوان به سمت مطالعه کتاب‌های غیر درسی نیز هدایت شوند.

وی افزود: یکی از مؤثرترین راهکارها ترویج کتابخوانی انس گرفتن با کتاب از سنین کودکی است، چراکه اگر کودکان به مطالعه عادت کنند، در بزرگسالی هم آن‌را ادامه می‌دهند.

مدیرکل و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان با حضور در مدرسه دخترانه برادران احمدی در نایسر ناحیه منفصل شهری سنندج بسته فرهنگی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به این دانش‌آموزان اهدا کردند.

یادآور می‌شود، در ادامه این مراسم قصه‌گویی، سرود، دکلمه اجرا شد و پایان بخش برنامه‌ها اهدای بسته فرهنگی حامد علامتی، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دانش‌آموزان بود.

انتهای پیام
captcha