اهانت به مقدسات نه یک اتفاق که فرآیندی شیطانی است
کد خبر: 4117540
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
حشمت‌الله قنبری:

اهانت به مقدسات نه یک اتفاق که فرآیندی شیطانی است

پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به تکرار هتک حرمت قرآن و مقدسات اسلامی به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این قبیل پروژه‌های تبهکارانه یک اتفاق و حادثه نیست بلکه یک فرآیند شیطانی است که از زمان بعثت انبیا و نزول کتب آسمانی پیوسته از سوی مستکبرین و مفسدان جریان داشته و دارد.

حشمت‌الله قنبری، عضو هیئت علمی دانشگاه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حشمت‌الله قنبری، عضو هیئت علمی دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام، در سخنرانی پیش از خطبه‌ نماز جمعه 7 بهمن تهران با اشاره به فرارسیدن ماه رجب و نزدیک شدن به سالروز ولادت امام علی(ع) گفت: حق این بود در این فضا از وجود مبارک مولای متقیان سخن بگوییم اما جفای ظالمین و اهانت به مقدسات اسلامی و جسارت به نوامیس الهی از سوی عده‌ای غرب نشین بی‌شخصیت و بی‌اختیار ذائقه امت اسلامی را تلخ کرد.

وی افزود: سابقه تاریخی انقلاب اسلامی بر این دلالت می‌کند که در طول دوران نورانی حیات انقلاب هر چند سال یک مرتبه به اشکال مختلف ارزش‌ها و مقدسات اسلامی و توحیدی مورد اهانت یک عده شبه آدم سبک‌سر قرار می‌گیرد و این قبیل پروژه‌های تبهکارانه هم یک اتفاق و حادثه نیست بلکه یک فرآیند شیطانی است که از زمان بعثت انبیا و نزول کتب آسمانی پیوسته از سوی مستکبرین و مفسدین جریان داشته و دارد.

قنبری اظهار کرد: این دین ستیزی‌ها به عنوان یک فرآیند نامیمون اهداف متنوعی را تعقیب می‌کند و ریشه این رفتارهای زشت و زننده ترس از باورها و اعتقادات مردم و امکان دستیابی آنها به قدرت دین برای ساختن دنیای آباد و رسیدن به تمدن غنی و ارائه آن به منزله نظام الگو است.

این پژوهشگر تاریخ اسلام بیان کرد: هدف از ارسال رسل و انزال کتب و ترسیم تکلیف برای مبارزه با ظالمان و صیانت از ارزش‌های انسانی در موضوعاتی است که فطرت انسان مشتری آن است.

وی ادامه داد: در نطقه مقابل هدف جریان‌های وابسته به ابلیس هم این بوده و هست که شخصیت انسانها را تحقیر کرده و کرامت انسانی را آسیب بزنند تا پیوسته جمعیت غالب انسانی تحت تسلط یک عده شبه آدم مفسد و ظالم باشد.

قنبری تصریح کرد: فرهنگ قرآنی هم راه روشن را در مقابل اینها مشخص کرده است؛ «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُولَٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ». اساسا اهانت کردن حاصل بی شخصیتی و نشانه عجز و ناتوانی در مقابل یک منطق نیرومند و یک طبقه و شخصیت محترم و مقتدر است و هر جا مناقع نامشروع و ظالمانه نظام سلطه با خطر مواجه شده یا زبان نقد دقیق بدخواهان کند شده همانجا عصبانیت و وقاحت و اهانت ظهور و بروز پیدا می کند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه جامعه و گروه منطقی هیچ دلیلی برای اهانت کردن ندارد، گفت: جامعه مؤدب نسبت به رفتار بی‌ادبانه انزجار نشان می‌دهند اما دشمن بی منطق و متکبر و بی عقل و جداافتاده از ارزشهای دینی، مجموعه اهانت‌هایشان برای این است که نور خدا را در زمین خاموش کنند که این آرزو قطعا تحقق پیدا نخواهد کرد.

وی ابراز کرد: آنها نه توان این را دارند و نه توفیق این را پیدا می کنند که قلب مردم مؤمن و انسانهای شریف را از میل و همراهی با جریان حق خالی کنند و وعده خدا هم همین است؛ «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ»

قنبری تصریح کرد: در روزگار ما هم دشمنان اسلام و انقلاب اهداف متنوعی را تعقیب می کنند؛ اول ایجاد موج اسلام هراسی و دین ستیزی در میان پیروان سایر ادیان و سایر ملتها است. دوم اختلاف و تفرقه افکنی در میان مذاهب اسلامی است. اختلاف انداختن در بین اقوام ایرانی تا وحدت و یگانگی مردم و نظام اسلامی دچار آسیب شود و در نتیجه نظام الگوی برخاسته از انقلاب اسلامی و با مرجعیت دین از بین برود.

وی اظهار کرد: وقتی انقلاب اسلامی، عزت و استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را به مردم ایران اعطا کرد و این نظام برخاسته از دین در سایه ولایت و امامت مرجعیت شیعه تأسیس شد تمام قطبهای استکباری دچار حیرت شدند. آنها سالها سرمایه گذاری کرده بودند تا نشان دهند دین افیون ملتهاست و بشریت هرگز آزادی و عزت را درک نمی کند مگر اینکه به یکی از نظامهای سلطه وابسته باشد اما امام خمینی(ره) و ملت ایران این معادله را برهم زدند و یک نظام برپایه دین تأسیس شد که می تواند به عنوان یک نظام الگو تمام حیثیت نظام استکبار را به چالش بکشد.

قنبری ابراز کرد: لذا در مقابل انقلاب اسلام فتنه گری و مصیبت آفرینی کردند زیرا اگر جمهوری اسلامی در آرامش و امنیت و با استفاده از همه امکانات و زیرساختها ظهور و بروز پیدا می کرد جایی برای نظام سلطه باقی نمی ماند.

پژوهشگر تاریخ اسلام تصریح کرد: در کنار همه نبردهای سخت و تهدیدها و تحریمهای گسترده و براندازی نرم، یکی از کارهایی که در دستور کار قرار دادند این بود که سیمای دین تاریک نشان داده شود و برای این هدف نحله های انحرافی را به نام دین ایجاد کردند مانند القاعده، داعش و ... تا دنیا اسلام را با عملکردهای ضد دین و ضد انسانی این گروهها را بشناسد و دنیا اسلام ناب و مترقی و مکتب اهل بیت(ع) را درک نکند.

وی در پایان بیان کرد: هدف دیگر اینها از اهانت به مقدسات، تقدس زدایی و کاستن از حساسیت جامعه اسلامی نسبت به مبانی و نوامیس دینی است و باید به غیرت دینی مردم آسیب می زدند. زیرا وقتی غیرت دینی مردم از بین برود آن موقع دست اندازی به ارزشهای اعتقادی کار پرزحمتی نیست و جامعه حساسیتی به مقدسات دینی ندارد.

انتهای پیام
captcha