اعلام جزئیات برپایی مراسم اعتکاف در مساجد چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4117711
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

اعلام جزئیات برپایی مراسم اعتکاف در مساجد چهارمحال‌وبختیاری

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه تا کنون ۱۲۶ مسجد در استان برای میزبانی از مراسم معنوی اعتکاف اقدام کرده‌اند، به تشریح جزئیات برپایی این مراسم در استان پرداخت.

مراسم اعتکاف در مسجد جامع شهرکرد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم کاظمی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به اینکه در حال حاضر 126 مسجد استان برای میزبانی مراسم معنوی اعتکاف در حال ثبت‌نام از علاقه‌مندان و برنامه‌ریزی هستند، اظهار کرد: ستاد اعتکاف استان و شهرستان‌ها تشکیل شده است که هر شهرستان برحسب بضاعت و امکانات خود برای برنامه‌ریزی، ثبت‌نام، محل‌ها و نحوه برگزاری تصمیم‌گیری و اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امسال پس از سه سال محدودیت‌های کرونایی مراسم اعتکاف به‌صورت کاملاً حضوری در مساجد برگزار می‌شود، ادامه داد: در تمام شهرستان‌ها اطلاعیه‌های ثبت‌نام از علاقه‌مندان برای حضور در این آیین نورانی به فراخور شرایط هر منطقه منتشر شده است و با توجه به میزان خدمات ارائه شده به معتکفان، ممکن است هزینه‌هایی نیز از افراد اخذ ‌شود.

کاظمی تصریح کرد: علاوه بر مبلغان و روحانیون مستقر در هر منطقه، ... مبلغ ملی نیز به‌صورت چرخشی در نقاط مختلف استان حضور می‌یابند و مطالب تبیینی و معارف و معالم قرآن و اهل‌بیت(ع) را به معتکفان ارائه خواهند داد؛ این مباحث با پیوست‌هایی همچون جهاد تبیین، امیدآفرینی در جامعه و دعوت به وحدت و همدلی همراه می‌شوند؛ همچنین تقارن ایام‌البیض و مراسم اعتکاف با ایام‌الله دهه فجر، فرصت خوبی برای تبیین دستاوردهای انقلاب و معارف اسلامی است که در دستور کار مبلغان قرار دارد.

وی در خصوص تعداد مبلغان اعتکاف و دهه مبارک فجر در استان، بیان کرد: جمعاً 433 مبلغ در مناسبت‌های اعتکاف و دهه فجر انقلاب اسلامی در استان به امر تبلیغ مشغول خواهند بود؛ همچنین تعداد هفت گروه تبلیغی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم جهت امر تبلیغ در این ایام به شهرستان‌های کوهرنگ، لردگان، بروجن و فارسان اعزام می‌شوند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی در پایان گفت: همچنین دعوت از قاریان و اساتید و چهره‌های برجسته قرآنی استان و حضور در مراسم معنوی اعتکاف در جای‌جای استان برای برپایی محافل انس با قرآن نیز در دستور کار قرار دارد.

 

انتهای پیام
captcha