ویژه‌نامه الکترونیک مولود پربرکت منتشر شد
کد خبر: 4118793
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴

ویژه‌نامه الکترونیک مولود پربرکت منتشر شد

ویژه‌نامه الکترونیک مولود پربرکت، امام جواد(ع) همزمان با سالروز میلاد آن حضرت منتشر شد.

ویژه‌نامه الکترونیک مولود پربرکت منتشر شدبه گزارش ایکنا؛ ویژه‌نامه الکترونیک مولود پربرکت که به مناسبت فرا رسیدن دهم رجب، میلاد حضرت جوادالائمه(ع) منتشر شده است، در سایت حوزه نت بارگذاری شد.
 
در این ویژه‌نامه ابتدا با شناسنامه امام جواد(ع) آشنا می‌شوید، سپس کنیه‌ها و القاب آن حضرت همچون المحمود، المطهر، صادق، صابر، قرة اعین المؤمنین و غیظ الملحدین و ... بیان شده است. در ادامه نیز به مادر و همسر آن حضرت اشاره شده است.  
 
مولود پربرکت، میراث نور، نگاهی به امامت امام جواد(ع)، فروغی از سیمای نهمین آفتاب، مبارزات فرهنگی امام جواد(ع)، رویداد‌های عصر امام، سیره سیاسی - اجتماعی امام، ورقی از زندگی امام جواد از ولادت تا شهادت و ... از جمله عناوینی است که در این ویژه‌نامه بارگذاری شده است.
 
در بخشی از این ویژه‌نامه درباره فعالیت‌های تبلیغی و هدایتی امام(ع) آمده است: کار‌هایی که امام جواد(ع) برای رشد اسلام انجام دادند، عبارتست از حضور در جلسه پرسش و پاسخ عالمان شیعه، ارائه معجزه‌های گوناگون و استدلال‌های قرآنی و تاریخی، فرستادن نمایندگانی به مناطق شیعه نشین، (امام در هر منطقه که شیعیان حضور داشتند، یک نماینده عادل و دانشمند انتخاب می‌کرد که مرجع مردم باشد و تنها او با امام ارتباط داشت تا جامعه شیعه پس از تبعید یا زندانی شدن امام، سرگشته و پراکنده نشوند.)
 
ویژه‌نامه را اینجا مطالعه کنید.
انتهای پیام
captcha