خودآگاهی مردم عامل مهم پیروزی انقلاب بود
کد خبر: 4119108
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵

خودآگاهی مردم عامل مهم پیروزی انقلاب بود

شهردار اراک بیان کرد: خودآگاهی، پیشگامی مردم و پیشرو بودن انقلاب یکی از عوامل مهم در پیروزی انقلاب اسلامی است.

علیزضا کریمی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علیرضا کریمی، شهردار اراک، امروز، 12 بهمن، در مراسم گلباران حجره طلبگی امام که در حوزه علمیه امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: همان عواملی که انقلاب اسلامی را ایجاد کرده است امروز هم در مقابل ما قرار دارند که باید هر روز آنان را مرور کرد و در رابطه با آسیب‌ها و آفت‌هایی که ممکن است به این عوامل وارد شود، توجه کرد.

وی با بیان این مطلب که قرن بیستم قرن انقلاب‌ها بود، اما از هیچ‌یک از آنان نامی در مسیر اولیه‌شان باقی نمانده است، افزود: خودآگاهی و پیشگامی مردم و پیشرو بودن انقلاب یکی از عوامل مهم در پیروزی انقلاب اسلامی است؛ چراکه این انقلاب یک انقلاب ارتجاعی نبود و ارزش‌هایی را مطرح می‌کرد که انسانی و اسلامی بود و آفت این آگاهی و پیشگامی جهالت و کسالت است.

شهردار اراک اضافه کرد: دشمن می‌خواهد مردم ایران را با کودتای رسانه‌ای خود در جهل مرکب قرار دهد، جهالتی که همچون مثل موریانه به واسطه غفلت ما ستون فرهنگ را تخریب می‌کند. امروز باید مراقب ارتدادی باشیم که محصولش ارتجاع و بازگشت به طاغوت است. یعنی اجازه دادن به اینکه فقر و تبعیض به کشور هجوم آورده و بی‌عدالتی توسط مردم ادراک شود.

کریمی ادامه داد: وحدت و انسجام دیگر عامل مهمی است که از منظر اعتقادی برای ما فریضه است و باید مدنظر قرار گیرد. همه ما ازنظر ایدئولوژیک و هم استراتژیک مأمور به وحدت هستیم. دشمن به دنبال حذف یکپارچگی است؛ از این رو باید به شدت مدافع وحدت باشیم.

شهردار اراک با اشاره به اینکه هر عاملی که منجر به تشتت و از بین رفتن وحدت و انسجام باشد نیرنگ شیطانی است که توسط دشمنان به آن دامن زده می‌شود، افزود: وفای به عهد مردم از دیگر رموز موفقیت است. اگر انقلاب به پیروزی رسید به این خاطر بود که مردم با یک رهبر حکیمانه، فرزانه و سازش‌ناپذیر که مرد خدا بود بیعت کردند و امروز استقامت به خارج از مرزهای ایران وارد شده و محور مقاومت شد.

انتهای پیام
captcha