توزیع ۹ هزار بسته غذایی در میان زلزله‌زدگان خوی
کد خبر: 4119593
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷

توزیع ۹ هزار بسته غذایی در میان زلزله‌زدگان خوی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: از زمان وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری ۸ بهمن سال جاری در خوی تاکنون ۹ هزار بسته غذایی در میان زلزله‌زدگان توزیع شده است.

اسکان اضطراری زلزله زدگان خویحمید محبوبی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به اقدامات انجام شده در مناطق زلزله‌زده خوی اظهار کرد: از زمان وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری ۸ بهمن سال جاری در خوی تاکنون ۹ هزار بسته غذایی در میان زلزله‌زدگان توزیع شده است.

وی افزود: در این مدت ۳۶ هزار و ۲۶۲ تخته چادر، ۱۲۰ هزار و ۴۸ هزار تخته پتو، ۳۶ هزار و ۲۶۲ تخته موکت و ۹ هزار و ۶۰۰ شعله وسایل گرمایی در بین مردم توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به کمک‌های ارسالی از سایر استان ادامه داد: ارسال ۴۷ هزار و ۳۰۵ دستگاه چادر اضطراری از ۲۲ استان، ۳۹۴ تن بسته غذایی و یک هزار و ۷۰۰ تن اقلام زیستی از جمله این کمک‌ها هستند.

وی امدادرسانی در ۷۲ روستا، فعالیت یک هزار و ۱۰۰ نیروی عملیاتی، برپایی ۴۰ اردوگاه اضطراری، ارسال یک هزار و ۷۰۰ تن محموله امدادی از ۱۵ استان، حضور تیم‌های واکنش سریع از استان‌هاق قزوین، زنجان، تهران، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، حضور تیم‌های سحر در ۷۰ روستا و ارائه آموزش به مردم در خصوص ایمنی و افزایش تاب‌آوری را از جمله اقدامات هلال احمر در خوی برشمرد.

انتهای پیام
captcha