مراسم اعتکاف در 11 مسجد کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4119594
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

مراسم اعتکاف در 11 مسجد کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در شهرستان‌های سنندج، قروه، بیجار و کامیاران گفت: مراسم اعتکاف در 11 مسجد استان کردستان برگزار می‌شود.

مراسم اعتکاف

حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: مراسم اعتکاف امسال همزمان با سراسر کشور از شنبه، 15 بهمن‌ماه برابر با 13 رجب‌المرجب در سطح مساجد استان کردستان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در شهرستان‌های سنندج، قروه، بیجار و کامیاران افزود: مراسم اعتکاف در سطح 10 مسجد استان کردستان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان یکی از فرصت‌های برای ما مسلمانان برای رجوع به خود و خودسازی و تزکیه نفس در ماه رجب و ماه رمضان است، بیان کرد: مسلمانان سه روز در ماه رجب و ده روز در ماه رمضان به آداب و اعمال اعتکاف می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف تجلی اخلاق و معنویت است، ادامه داد: بعد از وقفه دوساله امیدواریم بتوانیم از ایام معنوی اعتکاف بهره‌مند شویم لذا با تمام توان و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برنامه اعتکاف در سطح استان برگزار خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام رازیانی افزود: در مراسم اعتکاف امسال در کنار مناجات یک سری جلسات بصیرت‌افزایی نیز قرار داده شده است که تحلیلی به بررسی وقایع اخیر کشور، جلسات معنوی و سخنرانی با حضور سخنرانان کشوری، حضور نماینده ولی فقیه بین معتکفان، تشکیل حلقه‌های معرفتی ویژه جوانان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف در سطح مساجد جامع این شهرستان‌های برگزار خواهند شد، یادآور شد: بیجار چهار مسجد، سنندج، قروه سه مسجد، سنندج و کامیاران هر کدام دو مسجد به مراسم اعتکاف اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha