معلمان نقش مهمی در فرهنگ‌سازی جامعه دارند
کد خبر: 4123388
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور:

معلمان نقش مهمی در فرهنگ‌سازی جامعه دارند

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه معلمان نقش مهمی در فرهنگ سازی جامعه دارند، گفت: برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین ویژه دانشجویان این فرصت را فراهم می‌کند تا معلمان علاوه بر آشنایی فرهنگ اقوام ایران زمین بتوانند آن را به نسل‌های دیگر منتقل کرده و از این میراث حفاظت کنند.

صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور

به گزارش ایکنا از گلستان، رضا مراد صحرایی، رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره داشنجویی اقوام ایران زمین که امروز، ۱ اسفند در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، گفت: امروز نظام ما به این قدرت و جایگاه رسیده و در بسیاری از علوم و دانش سرآمد است و این به همت معلمان این سرزمین که به تربیت نیروی انسانی خلاق می‌پردازند، حاصل شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور به برگزاری جشنواره اقوام دانشجویی به میزبانی گلستان اشاره کرد و گفت: برگزاری این جشنواره این فرصت را فراهم می‌کند تا معلمان علاوه بر آشنایی فرهنگ اقوام ایران زمین بتوانند آن را به نسل‌های دیگر منتقل کرده و از این میراث حفاظت کنند.

صحرایی با بیان اینکه آشنایی با تمدن و فرهنگ زبان فارسی یکی از قدرتمند ترین ابزاری برای مقابله با دشمنان این مرز و بوم است، افزود: بومی‌گزینی یکی از اشتباهاتی بود که در بین دانشجویان رواج و در بحث ازدواج نمود پیدا کرده بود لذا بومی‌گزینی تا حدی قابل قبول است و بیشتر از آن آسیب زا است.

رئیس دانشگاه‌های فرهنگیان کشور با بیان اینکه جهانی شدن تاریخ و فرهنگ کشور بر دوش معلمان است، اظهار کرد: همه اقوام سرمایه‌های ایران زمین هستند و اجازه نمی‌دهیم نسل ما از هم منفک شود و با احترام به فرهنگهای اقوام مختلف و ورود این فرهنگها به مدارس و دانشگاه‌ها جلوی تفکیک های‌ قومیتی را می‌گیریم. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه رشد و توسعه امروز جامعه مرهون خدمات ارزنده معلمان و اساتید است، افزود: دولتمردان بدانند که آینده ایران قوی از کانال تربیت معلم می گذرد و تربیت معلم یعنی دوست داشتن وطن و نشر فرهنگ ناب ایرانی اسلامی همان وطن دوستی است.

 

انتهای پیام
captcha