آغاز دومین دوره پذیرش طلاب اهل‌سنت در مرکز نبی‌الرحمه آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4124905
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴

آغاز دومین دوره پذیرش طلاب اهل‌سنت در مرکز نبی‌الرحمه آذربایجان‌غربی

معاون آموزش مرکز آموزش و پژوهش مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: دومین دوره پذیرش داوطلبان و دانش پژوهان مرکز تخصصی نبی‌الرحمه آغاز شده که دومین مرکز در سطح کشور و مخصوص طلاب اهل‌سنت در سطح سه است.

حجت‌الاسلام حسین منافی، معاون آموزش مرکز آموزش و پژوهش مرکز اسلامی آذربایجان‌غربیحجت‌الاسلام حسین منافی، معاون آموزش مرکز آموزش و پژوهش مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی اظهار کرد: دومین دوره پذیرش داوطلبان و دانش پژوهان مرکز تخصصی نبی‌الرحمه آغاز شده است که دومین مرکز در سطح کشور و مخصوص طلاب اهل‌سنت در سطح سه است.

وی افزود: افرادی که سطح دو دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی را داشته باشند می‌توانند در این دوره داوطلب شده و شرکت کنند و ۱۷ نفر داوطلب اعلام آمادگی کردند که ۱۲ نفر برای مصاحبه علمی دعوت شدند و بعد از قبولی در مصاحبه برای شرکت در دوره که مانند کلاس‌های دانشگاهی و حوزوی ترم‌بندی شده دعوت خواهند شد.

حجت‌الاسلام منافی بیان کرد: ظرفیت برای هر ترم ۱۵ تا ۲۰ نفر است که سعی شده بیشتر به کیفیت ارائه دروس در این مرکز توجه شود و چون دو سال از افتتاح این مرکز می‌گذرد فعلا برای طلاب برادر است و تلاش می‌شود فضا برای پذیرش خواهران نیز فراهم خواهد شد و در صورت به حدنصاب رسیدن تعداد طلاب خواهر دارای سطح دو کلاس‌ها برگزار شود.

وی ادامه داد: بعد از کردستان دومین استانیم که در حال برگزاری سطح سه ویژه طلاب برادران اهل‌سنت هستیم و استان گلستان نیز به تازگی این سطح را آغاز کردند و در باقی استان‌های قومیتی نیز در حال اقدام است.

معاون آموزش مرکز آموزش و پژوهش مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: بیشتر اساتید بومی و دارای سطح دکترا از دانشگاه و حوزه هستند و از اساتید اهل‌سنت و تشیع بر حسب دروس تخصصی با ما همکاری می‌کنند.

وی گفت: اگر فارغ‌التحصیل سطح سه به حدنصاب برسد سطح چهار و دکترا را برگزار خواهیم کرد و چون رشته علوم و تفسیر قرآن است دروس مرتبط با علوم قرآنی مانند مکاتب تفسیر، علوم قرآنی، ادبیات عربی و… تدریس می‌شود.

انتهای پیام
captcha