تشکیل بخش قرآنی در وزارت ورزش و جوانان + صوت
کد خبر: 4125879
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲

تشکیل بخش قرآنی در وزارت ورزش و جوانان + صوت

مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان از تشکیل بخش قرآنی ذیل مجموعه فرهنگی این وزارتخانه خبر داد.

علی احدیچهار دوره از مسابقات قرآن وزارت ورزش و جوانان طی چهار سال متداول برگزار و سپس متوقف شد. شیوع بیماری کرونا در توقف برنامه‌های قرآنی این وزارتخانه از جمله این مسابقات بی‌تأثیر نبود. طی مصاحبه‌ای با حجت‌الاسلام والمسلمین علی احدی، مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با عنوان «چگونه فضای ورزش را قرآنی کنیم» به تاریخ 27 مهرماه 1401، وی از تشکیل کمیته قرآنی در این وزارتخانه با هدف انسجام‌بخشی به فعالیت‌های قرآنی و برگزاری مسابقات خبر داد.

بنا بود این کمیته با هدف انجام مجموعه‌ای از اقدامات قرآنی مؤثر، ظرف یکی دو هفته آینده از تاریخ مذکور با کمک خود جامعه قرآنی تشکیل و برنامه‌ریزی‌هایش پیش رود، حال به منظور اطلاع از تشکیل این کمیته مجدداً با حجت‌الاسلام والمسلمین علی احدی تماس گرفتیم. وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، از تشکیل بخش قرآنی ذیل مجموعه فرهنگی این وزارتخانه خبر داد و گفت: کارهای خوبی از سوی این بخش انجام شده و ماه مبارک رمضان نیز قرار است رویداد خوبی نیز برگزار کند.


بیشتر بخوانید:


وی افزود: قرار بود با عنوان کمیته امور قرآنی باشد که در ساختار قانونی ما تشکیل کمیته خیلی جایگاه نداشت، در آن زمینه کمیته مستقلی تشکیل نشد و به جای آن بخشی تشکیل و مسئولیت آن به دفتر فرهنگی وزارت ورزش سپرده شد.

احدی با بیان اینکه امسال برخلاف سال گذشته، وزارت ورزش و جوانان در نمایشگاه قرآن غرفه خواهد داشت، در مورد رویداد بخش قرآنی، اظهار کرد: محوریت این رویداد برگزاری مسابقات ورزشی بین مؤسسات قرآنی و از سوی دیگر مسابقات قرآنی در ورزشگاه‌هاست.

کد
انتهای پیام
captcha