نگاهی به 4 دهه فعالیت جلسه خانگی قرآن «قائمیه»
کد خبر: 4127709
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

نگاهی به 4 دهه فعالیت جلسه خانگی قرآن «قائمیه»

جلسه خانگی قائمیه از سال 1358 از سوی زنده‌یاد لطف‌الله مهران‌نژاد، پیرغلام اهل بیت و از چهره‌های مذهبی لرستان تاسیس شد و تاکنون 15 هزار قرآن‌آموز از خدمات آن بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش ایکنا، تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز، فرصتی را برای دورهمی‌های خانوادگی آن هم از جنس بهار قرآن فراهم می‌کند؛ فرصتی که می‌توان آن را با برپایی جلسه قرآن کوچکی آن هم با اعضای فامیل و خانواده زیباتر کرد. به همین انگیزه و به بهانه اجرای پویش ستاره‌های زمین، تعدادی از فعال‌ترین جلسات خانگی را معرفی می‌کنیم؛

جلسه خانگی قائمیه شهرستان سلسله لرستان از سال 1358 توسط زنده‌یاد حاج لطف الله مهران‌نژاد، پیرغلام اهل بیت(ع) و از چهره‌های مذهبی استان تاسیس شد و تا سال 1375 مدیریت این جلسه خانگی قرآنی با وی بود.

از سال 1375 تاکنون یعنی ۲۸ سال مدیریت و مربی این جلسه با علی یوسف‌وند، از پزشکان قرآنی شهرستان سلسله است. در این جلسه روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، شرح و توضیح آیات قرآن تدریس می‌شود. از ابتدای تأسیس تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر در این جلسات حضور داشته‌اند و جالب است، بدانید بیشترین حائزان رتبه‌های دانش‌آموزی مسابقات استانی از این جلسات قرآنی هستند.

به‌ دنبال برگزاری این جلسه قرآن، علی یوسف‌وند در سال 1375 جلسه قرآنی فاطمیه ویژه بانوان شهرستان سلسله را نیز تأسیس کرد و به‌طور دائمی صبح‌های جمعه برگزار می‌شود. در این جلسه نیز بیش از ۱۰ هزار نفر از ابتدای تأسیس تاکنون حضور داشته‌اند و از برنامه‌های قرآنی این جلسه بهره برده‌اند.

یادآور می‌شود، با توجه به راه‌اندازی پویش ستاره‌های زمین، سامانه‌ای با عنوان جلسات خانگی قرآن به نشانی jkqk.ir راه‌اندازی شده که علاقه‌مندان می‌توانند اطلاعات جلسه خانگی خودشان را در آن سامانه ثبت کنند یا به کانال ایتای این پویش به نشانی jkqkbu_admin در پیام‌رسان بپیوندند. 

پویش «ستار‌های زمین» به همت جمعی از فعالان قرآنی استان‌ها در بخش‌های میدانی و رسانه‌ای اجرا شده است.

انتهای پیام
captcha