پیام نوروزی پیشکسوت قرآنی کشور + فیلم
کد خبر: 4128908
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

پیام نوروزی پیشکسوت قرآنی کشور + فیلم

سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکوست قرآنی کشورمان در پیامی به مناسبت فرا رسیدن سال نو، گفت: زمانی که باد بهاری می‌‌وزد این باد فقط درخت‌ها و زمین را زنده نمی‌کند بلکه درون انسان را نیز زنده می‌کند.

سیدمحسن موسوی بلده پیشکسوت قرآنی کشور
به گزارش ایکنا، سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی کشورمان در پیامی فرارسیدن سال نو و تقارن بهار طبعیت با بهار قرآن را تبریک گفت که متن آن به شرح ذیل است:
 
خدمت شما عزیزان و مخاطبان خوب و عزیز خبرگزاری بین‌المللی قرآن سلام عرض می‌کنم و حلول سال نو را به شما تبریک می‌گویم انشالله همانطور که سال نو شده است ما هم از درون نو شویم و افکار و برنامه‌های ما هم نو شود.
 
خدا را شکر کنیم به اینکه یک سال را گذراندیم و خداوند متعال این توفیق را به ما داد تا وارد سال نو شویم و فرصت آن را داشته باشیم تا اگر نقصی و کسوراتی در زندگی ما بوده است را جبران کنیم.
 
خداوند متعال در سوره مبارکه «فصلت» آیه‌ای دارد که می‌فرماید: از آیات و نشانه‌های خداوندی این است که شما زمین را افسرده و خواب‌زده می‌بینید(منظور زمستان است) بعد وقتی باران باریده می‌شود «فَإِذَا أَنْزَلْنَا عَلَيْهَا الْمَاءَ اهْتَزَّتْ وَرَبَتْ» یعنی وقتی باران بر زمین می‌آید زمین ناگهان اهتزاز پیدا می‌کند. تعبیر بسیار زیبایی است و به نوعی خداوند دارد بهار را ترسیم می‌کند.
حتماً دیده‌اید آدم اگر در خواب باشد و یک باره آب بر روی او بریزند چگونه از خواب می‌پرد؟! این اهتزاز است؛ زمین انگار خواب است بعد باران که می‌آید مانند آب سردی که روی آدم خوابیده می‌پاشند، اهتزاز پیدا می‌کنند «و َرَبَتْ» آن وقت رشد می‌کند.
 
پیامبر اکرم(ص) فرموده است که این حالت بهاری را خداوند در بهار در روح ما هم ایجاد می‌کند، وقتی بهار می‌شود باد بهاری می‌‌وزد این باد فقط درخت‌ها را زنده نمی‌کند بلکه شما را نیز زنده می‌کند.
 
پس به این ترتیب خود را در معرض باد بهار قرار دهید، هم بهار بیرونی و هم بهار درونی که به نظر من قرآن است، قرآن بهار دلهاست.
 
یادآور می‌شود سید محسن موسوی‌بلده در سال 1332 در تهران دیده به جهان گشود. وی از سال 1349 به بعد بنا به توصیه استاد مروت به تدریس پرداخت و تاکنون بیش از 30 سال است که به این امر اشتغال دارد.
این استاد پیشکسوت قرآن در سال 1365 حاصل تجربیات و مطالعات خود در علم تجوید را به شکل کتابی به نام «حلیه القرآن» در دو سطح یک و دو عرضه کرد که بارها تجدید چاپ شده است.
 
او در سال 1375 و در سومین دوره تجلیل از خادمان قرآن کریم به عنوان خادم برگزیده قرآنی در حوزه آموزش قرآن کریم معرفی و تجلیل شد.
 
 
انتهای پیام
captcha