
به گزارش ایکنا، همزمان با فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و به تأسی از سیره نورانی و قرآنی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش، آیین معنوی ختم قرآن کریم از اذان صبح روز تاسوعا تا اذان صبح روز عاشورا در مؤسسه کشوری مهد قرآن برگزار شد.
این محفل نورانی که از سنتهای دیرینه و ارزشمند جامعه قرآنی به شمار میرود، تا پیش از شیوع بیماری کرونا همهساله در روز تاسوعا و شب عاشورا به میزبانی استاد سیدمهدی سیف، مدرس قرآن کریم و عضو هیئت علمی مؤسسه کشوری مهد قرآن، در منزل ایشان برگزار میشد. این مراسم امسال نیز همچون چند سال اخیر با همکاری مؤسسه کشوری مهد قرآن در کتابخانه این مجموعه قرآنی برپا شد.
این سنت حسنه یادگار مرحوم سیدمحمدحسن سیف، از پیشکسوتان و خادمان عرصه قرآن کریم است؛ سنتی که در آن جمعی از اساتید، قاریان، حافظان و علاقهمندان به کلام وحی، بهصورت مستمر و شبانهروزی به تلاوت آیات الهی میپردازند تا در طول یک شبانهروز، ختم کامل قرآن کریم انجام شده و ثواب آن به پیشگاه حضرت سیدالشهدا(ع)، شهدای دشت کربلا و یاران باوفایشان تقدیم شود.
این آیین معنوی جلوهای از پیوند عمیق فرهنگ عاشورا با معارف قرآن کریم است؛ پیوندی که در آن عشق به اهلبیت(ع) با انس و تدبر در کلام الهی درهم میآمیزد و فضایی سرشار از معنویت، اخلاص و ارادت به ساحت سید و سالار شهیدان(ع) را رقم میزند.