اهدای بیش از ۳۵ هزار جلد کتاب در سال ۱۴۰۱ در استان ایلام
کد خبر: 4129218
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

اهدای بیش از ۳۵ هزار جلد کتاب در سال ۱۴۰۱ در استان ایلام

بیش از ۳۵ هزار جلد کتاب در سال ۱۴۰۱ در موضوعات مختلف در میان علاقه‌مندان به کتاب در استان ایلام توزیع و اهدا شده است.

کتاببه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، منصور محبی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام هدف از این اقدام فرهنگی را ارائه خدمات و توزیع هدفمند و توسعه فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی و توجه به خدمات عادلانه فرهنگی و اجتماعی در میان اقشار مختلف استان عنوان کرد.

وی افزود: این کتاب‌ها در موضوعات مذهبی، ادبی، دفاع مقدس و جنگ، آیینی، هنری، ورزشی، تخصصی، علمی، اجتماعی، دانشگاهی، سیاسی و... برای مخاطبان بزرگسال و کودک و نوجوان و همچنین در مناطق محروم و کمتر برخوردار اهدا و توزیع شده است.

وی ادامه داد: با ارسال و اهدای کتاب‌های کودک و نوجوان که خوشبختانه مخاطبان بسیاری نیز دارد تلاش کرده‌ایم جوامع هدف کودک و نوجوان را در مناطق محروم شناسایی و با ارسال هدفمند کتاب‌های مناسب بنیاد‌های دانایی را در آنان تقویت کنیم.

محبی افزود: یکی از اهداف بلندمدت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، توسعه حداکثری فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه، مخصوصاً مناطق محروم و کمتر‌برخوردار و افراد محروم و نیازمند و به‌دور از امکانات فرهنگی بوده که خوشبختانه توزیع و اهدای این تعداد کتاب اتفاق مبارکی در حوزه فرهنگ توسعه کتابخوانی در استان است.

وی با اشاره به توزیع کتاب‌های ارسالی از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ادامه داد: کتاب‌هایی که از محل خرید استانی، از ناشران بومی، خریداری شده در طول سال جاری و به‌طور مستمر در میان جوامع هدف توزیع شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تقدیر از تلاش‌های کتابسرای این اداره کل و مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام افزود: در چند سال اخیر این مکان به مرکزی فعال برای توزیع و اهدای هدفمند کتاب در استان تبدیل شده و در تلاش است تا با برنامه ریزی دقیق، ضمن شناسایی مخاطبان واقعی، کتاب‌های لازم و مناسب را تهیه و به موقع تحویل دهد و نقش مؤثری در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفا کند؛ همچنین موسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام، مجری این جریان فرهنگی در استان بوده و در این چند سال اخیر با برنامه‌ریزی صحیح و کارشناسی شده اقدامات مناسب و تاثیرگذاری برای نظارت این اداره کل انجام داده است.

انتهای پیام
captcha