دریافت زیرمیزی اجحاف در حق مردم است
کد خبر: 4132079
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

دریافت زیرمیزی اجحاف در حق مردم است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: در عرصه سلامت از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارای یک جایگاه ویژه در جهان هستیم و رتبه‌های بلندی را کسب کرده‌ایم، البته نابسامانی‌های حوزه بهداشت و درمان باید رفع شود، برخی پزشکان اندک تعهد لازم را ندارند و اقدام به دریافت زیرمیزی می‌کنند که اجحاف در حق مردم است.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد امروز ۱۸ فرودین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به آیه ۴۰ سوره ابراهیم، اظهار کرد: اقامه نماز دارای اهمیت بالایی است، حضرت ابراهیم برای خود، فرزندان و نوادگان خود دعا می‌کند که آن‌ها نیز اقامه‌کننده نماز باشند، انسان باید به فکر رسیدن همه آحاد جامعه به کمال باشد، اما نسل خود را ویژه ببیند.

امام جمعه شهرکرد افزود: در بسیاری از آیات قرآن کریم فرزندان و نوادگان ویژه مورد توجه گرفته شده است، یعنی اگر می‌خواهیم جامعه را هدایت کنیم، باید در ابتدا هدایت نسل خود را مورد توجه قرار بدهیم، تربیت صحیح گاهی تا ۱۰ نسل آینده نیز تأثیر می‌گذارد، فرزندپروری و تربیت فرزند باید مورد توجه ویژه والدین باشد و برای تربیت فرزندان خود وقت کافی اختصاص بدهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در سوره طه عنوان شده که اهل خانه را باید به اقامه نماز و عبادت خداوند تشویق کرد، گفت: این خانواده همواره مورد احترام است، تمامی مشکلات را نمی‌توان به جامعه مرتبط کرد و والدین نقش کلیدی در تربیت فرزند و اصلاح نسل‌های آینده دارند.

نکونام با اشاره به آیه ۸۰ سوره انبیا، توضیح داد: خداوند در این آیه به یک دستاورد دفاعی اشاره می‌کند، حضرت داود به مردم صنعت دفاعی بافت زره را آموزش داد تا در برابر دشمن قوی شود و آسیب نبیند، امروز صنعت دفاعی کشور بسیار قوی است و برای دشمن بازدارندگی ایجاد کرده است.

خطیب نمازجمعه شهرکرد ادامه داد: دشمن چون ایران را در صنعت دفاعی و موشکی قوی می‌بیند به خود اجازه حمله به کشور را نمی‌دهد، باید قدردان این نعمت باشیم و باید زمانی‌که در برابر دشمن قوی می‌شویم شکر بجا بیاوریم، امروز باید شاکر نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم.

وی با تأکيد بر اینکه ۱۸ فرودین به نام روز سلامتی نام گرفته است، یادآور شد: در عرصه سلامت از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارای یک جایگاه ویژه در جهان هستیم، رتبه‌های بلندی را کسب کرده‌ایم و بیماران از بسیاری از کشورها برای درمان بیماری خود به ایران سفر می‌کنند، البته نابسامانی‌های حوزه بهداشت و درمان باید رفع شود، برخی پزشکان اندک تعهد لازم را ندارند و اقدام به دریافت زیرمیزی می‌کنند که اجحاف در حق مردم است و گلایه‌هایی در این خصوص وجود دارد.

توجه مسئولان به عدالت در توزیع امکانات

نکونام بیان کرد: عدالت در توزیع امکانات درمانی باید مورد توجه قرار بگیرد، عرصه‌های سلامت در حد اقتضا باید در مناطق محروم و روستاها نیز برای مردم فراهم شود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه ۲۰ فرودین‌ماه به نام روز فناوری هسته‌ای نامگذاری شده است، تأکيد کرد: خوشبختانه کشور باوجود دشمنی و تلاش دشمنان خوش درخشیده و به دانش هسته‌ای دست پیدا کرده و به هیچ عنوان به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و عقب‌ماندگی در گذشته در حال جبران است.

وی در ادامه با اشاره به هنر انقلاب اسلامی، گفت: این هنر متعهد است، باید به دنبال هنر متعهد باشیم و حواشی خطرآفرین است، تعهد را باید در ارزش‌های دینی جستجو کنیم و باید پشتوانه دینی در هنر متولی شود از تحجر دینی نیز دوری کرد.

نکونام با اشاره به نزدیک شدن به لیالی قدر در ماه مبارک رمضان، بیان کرد: شب ۲۳ام مهم‌ترین شب در لیالی قدر محسوب می‌شود، می‌توان از لیالی قدر به خوبی استفاده کرد و بیداری یکی از وظایف این شب‌ها است، باید از قبل خود را برای توبه آماده کنیم، دو شب از شب‌های قدر متعلق به امام علی(ع) است و هیچ کس به‌غیر از خداوند و پیامبر شخصیت ایشان را به درستی نشناخت، زندگی ایشان پر از عبرت است.

خطیب نماز جمعه شهرکرد در پایان تصریح کرد: جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز قدس نامگذاری شده است، اما تصمیم گرفته شده که روز ۲۵ ماه مبارک رمضان امسال راهپیمایی روز قدس برگزار شود، این روز مسئله مهمی است، جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین افزایش پیدا کرده و جهان اسلام با بیداری این مسائل را دنبال می‌کند و از فلسطینیان حمایت می‌کند، حضور شما در صحنه مهم است.

انتهای پیام
captcha