اجرای 40 ویژه‌برنامه از سوی حوزه هنری استان مرکزی در هفته هنر انقلاب اسلامی
کد خبر: 4132396
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴

اجرای 40 ویژه‌برنامه از سوی حوزه هنری استان مرکزی در هفته هنر انقلاب اسلامی

رئیس حوزه هنری استان مرکزی از اجرای 40 ویژه برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت فرا رسیدن هفته «هنر انقلاب اسلامی» در استان خبر داد.

سالار جیریایی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سالار جیریایی، رئیس حوزه هنری استان مرکزی، امروز، 19 فروردین‌ماه در نشست مطبوعاتی که به‌منظور تشریح برنامه‌های هفته «هنر انقلاب اسلامی»، گفت: این هفته با تدارک 40 عنوان برنامه از فردا، 20 فروردین‌ماه آغاز و تا 27 همین ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هنر، فرهنگ و رسانه پیوندی توأمان دارند و امید است با همکاری حوزه هنری با اهالی رسانه شاهد اتفاقات خوب باشیم، اظهار کرد: گفتمان حوزه هنری بر پایه بوم‌گرایی و مسئله‌محوری است و در این راستا «سند زیست‌بوم استان مرکزی» در حال تدوین است. در این سند مفاخر فرهنگی، اجتماعی، هنری و شاخصه‌های هویتی استان مورد توجه ویژه هستند.

جیریایی اضافه کرد: گفتمان حوزه هنری در نگاه تحولی سال‌های اخیر با رویکردهای سه‌گانه بوم‌گرایی، اندیشه‌ورزی و مسئله‌محوری دنبال می‌شود. ملاک آنچه در استان مرکزی رقم می‌خورد سند زیست‌بوم استان است که در این راستا شاخصه‌های هویتی استان در آن لحاظ و بر مبنای آن برنامه‌ریزی خواهد شد. همچنین اندیشه‌ورزی در گفتمان حوزه هنری مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا باعث شد تا وقفه‌ای در برنامه‌های این مجموعه در دو سال اخیر اتفاق بیفتد، هدف اصلی حوزه هنری در سال جدید را گسترش کمی، ارتقای کیفی و اثربخشی فعالیت‌ها دانست و اضافه کرد: امسال با کاهش بیماری، فرصتی برای احیای این فعالیت‌ها، حرکت به سمت آموزش و توانمندسازی هنرمندان است و تشکیل پاتوق‌های هنری و تکریم هنرمندان پیشکسوت نیز در دستور کار قرار دارد.

جیریایی در تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی به غبارروبی و گلباران مزار مطهر شهدا، دیدار با نماینده ولی‌ فقیه، برپایی نمایشگاه «نیک نامان»، برگزاری محافل هنری و ادبی، تجلیل از هنرمندان برجسته استان، برگزاری نشست‌های تخصص با محوریت هنر بوم‌گرا، برگزاری نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی اشاره کرد.

وی از رونمایی کتاب «می‌آیی پیش ما» برگرفته شده از خاطرات شهید حسنی در هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: اجرای مشترک برنامه از اهداف تعریف شده است و در رابطه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره‌کل تبلیغات اسلامی اجرای برنامه‌های خوشنویسی و استعدادیابی، اجرای هشت عنوان برنامه در قالب هنرهای نمایشی و نقالی‌ با محوریت کربلایی کاظم ساروقی و سرداران شهید استان در دستور کار قرار دارد.

جیریایی گفت: همچنین در حوزه تجسمی و گرافیک با توجه به هویت استان و ماه رمضان برنامه مشترکی تحت عنوان «آیات امید» با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی برنامه‌ریزی‌ شده که اکران شهری آن آغاز و در طول زمان تکمیل می‌شود. هنرمندان در این رویداد محتوای امیدبخش کلام وحی را در قالب تولیدات گرافیکی در معرض دید عموم در سطح شهر قرار دادند.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی با اشاره به راه‌اندازی دفاتر هنرهای مردمی در سکونتگاه‌های غیررسمی با هدف آموزش و با محوریت برگزاری سرود، نمایش، گرافیک و خوشنویسی، از تولید کتاب‌های یک دقیقه‌ای از سوی این مجموعه خبر داد و افزود: اولین نسخه آن تا پایان این ماه منتشر می‌شود و  تا پایان بهار، پنج کتاب در حوزه علمی تولید و هدف‌گذاری برای 50 اثر تا پایان سال انجام شده است.

انتهای پیام
captcha